به خوابگاههای دانشجویی استانهای زلزله زده آسیب نرسیده است

به  گزارش سیناپرس،دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: براساس گزارشی که اول صبح امروز از وضعیت دانشگاه‌های کرمانشاه از نظر آسیب دانشجویان و خوابگاه‌ها دریافت کرده‌ایم خوشبختانه نه در خوابگاه‌های دانشگاه رازی و نه سایر خوابگاه‌ها آسیبی به دانشجویان وارد نشده است. تنها در یک مورد پای یکی از دانشجویان بر اثر لغزش دچار پیچش شده که البته این مورد هم مشکل حادی نبوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به زمین لرزه شب گذشته، دانشجویان از این اتفاق بسیار نگران بودند به همین دلیل بسیاری از آن‌ها به سوله ورزشی منتقل شدند و امروز نیز با توجه به کمتر شدن نگرانی‌ها، دانشجویان به خوابگاه‌ها منتقل شدند.

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ گزارشی از آسیب به ساختمان‌های خوابگاه‌های دانشجویی در استان‌های ایلام و کرمانشاه به دست نرسیده است. به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت عمده آسیب‌ها در حاشیه شهرهای اصلی بوده باشد، اما برای گزارش قطعی آخرین وضعیت باید منتظر شد.

دکتر ریاضی در پایان خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده خوشبختانه دانشجویان خوابگاه‌های دانشگاه‌های سه استان کردستان، ارومیه و همدان نیز در سلامت کامل هستند و جای هیچ نگرانی برای این دانشجویان نیز وجود ندارد.

وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه کردستان عادی است

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان با تاکید بر اینکه تمامی دانشجویان ساکن خوابگاه‌های این دانشگاه در سلامت کامل هستند، گفت: در حال حاضر وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی عادی است و خانواده‌ها نگران فرزندان خود نباشند.

دکتر عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: زلزله امشب استان کردستان حدود 20 ثانیه به طول انجامید. در این زمان برخی از دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها موفق به خروج از ساختمان‌های خوابگاه‌ها شدند و برخی دانشجویان نیز در داخل اتاق‌های خود ماندند.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت تمامی خوابگاه‌های دانشگاه کردستان در حال حاضر عادی است و هیچ مشکلی برای هیچ دانشجویی ایجاد نشده است و به نوعی تمامی دانشجویان در سلامت کامل هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه کردستان در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نگران وضعیت دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها نباشند و مسوولان به طور مستقیم پیگیر وضعیت آنان هستند و در حال حاضر نیز دانشجویان آرامش خود را به دست آورده‌اند.

تمامی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه رازی کرمانشاه در سلامت کامل هستند

معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه زلزله امشب هیچ خسارت جانی برای دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه نداشته است، گفت: در حال حاضر اکثر دانشجویان بیرون از محوطه خوابگاه‌ها هستند و پتو بین آنها توزیع شده است.

دکتر عازمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت در خیابان‌های شهر امکان تردد در خیابان‌ها سخت‌تر شده اما براساس گزارش مسوولین خوابگاه‌های دانشجویی استان کرمانشاه خوشبختانه هیچ خسارت مالی و جانی بر اثر زلزله وجود نداشته است و تمامی دانشجویان ساکن خوابگاه‌های استان کرمانشاه در سلامت کامل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که عنوان کردم به دلیل شلوغی خیابان‌ها تاکنون نتوانسته‌ام از نزدیک به دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها سر بزنم اما گزارشات مکرر مسوولین خوابگاه‌ها حاکی از این است که مشکل خاصی در هیچ‌کدام از ساختمان‌های خوابگاهی اتفاق نیفتاده است.

معاون دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه همچنین تاکید کرد: در حال حاضر اکثر دانشجویان به دلیل نگرانی‌ که ایجاد شده ترجیح می‌دهند در محوطه خوابگاه‌ها در کنار همشهریان دیگر بمانند و نگرانی آنها نیز به دلیل شدید بودن زلزله طبیعی است.

دکتر عازمی در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها نگران دانشجویان خوابگاهی خود نباشند، وضعیت آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم تحت کنترل مسوولان قرار دارد و مجدداً تاکید می‌کنم تمامی دانشجویان در سلامت کامل هستند و کسانی هم که ترجیح داده‌اند بیرون از ساختمان‌های خوابگاه‌ها بمانند پتو در میان آنها توزیع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا