تجارب در همکاری مشترک با دانشگاه‌های خارجی داشته‌ایم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست معاونین آموزشی دانشگاه های سراسر کشور، با اشاره به ضرورت بین المللی سازی گفت: بین المللی سازی به لحاظ ارتقای دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از فعالیت های بین المللی سازی در بسته تحول آموزش پیش بینی شده بود که خوشبختانه تا کنون اجرا شده است.

وی مبنای حرکت دانشگاه ها را بسته های تحول و سامانه Education Iran دانست و گفت: خوشبختانه برنامه Education Iran بسیار خوب انجام شد و تصمیم بر ادامه و توسعه آن است.

دکتر اکبری از ترجمه برنامه های درسی و قرار گیری آنها در سایت Education Iran خبر داد و گفت: امیدواریم ترجمه دروس به پذیرش دانشجویان خارجی کمک کند.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت از دانشگاه ها خواست تا راه اندازی وب سایت خارجی خود را در دستور کار قرار دهند و گفت: خوشبختانه ارزشیابی دانشجویان خارجی نیز بر اساس یک سیستم معتبر و بر مبنای علمی در حال انجام است. همچنین برای پذیرش دانشجویان خارجی کمیته منطقه ای ایجاد شده که دانشگاه ها بر اساس ظرفیت های منطقه آمایشی می توانند کمیته را تشکیل و با توجه به ملاحظات منطقه ای پذیرش دانشجو انجام شود.

دکتر اکبری همکاری مشترک با دانشگاه های خارجی را تجربه ای موفق خواند و تصریح کرد: خوشبختانه نمونه های خوبی از همکاری با دانشگاه های خارجی داشتیم. به گونه ای که اکنون ۲۱۰۰ دانشجوی خارجی داریم و باید شرایط را به سمتی ببریم که توزیع این دانشجویان در همه دانشگاهها متناسب باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی در پایان حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه های داخلی را موجب دلگرمی و افزایش اعتماد به نفس دانشجویان داخلی دانست و گفت: این دانشجویان می توانند پیام رسان فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی به سایر کشورها باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا