لامبورگینی اوروس، ابر خودروی شاسی‌بلند

معمولا خودروهای شاسی‌بلند را ماشین‌هایی بسیار نیرومند برای مسیرهای ناهموار یا سفرهای طولانی به‌حساب می‌آوریم. بااین‌حال شرکت‌هایی مانند پورشه با عرضه کردن مدل کاین توانسته‌اند تا استانداردهای این رده را دستخوش تغییر کرده و حس و حال ابر خودروها را به این مدل از خودروها نیز بیفزایند. با این وجود وقتی نام لامبورگینی به میان می‌آید، بیشتر ما به یاد خودروهایی می‌افتیم که نه‌تنها شاسی‌بلند نیستند بلکه ازنظر ارتفاع، در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارند. حال لامبورگینی این شرایط را تغییر داده است و با عرضه کردن مدل جدیدی به نام اوروس، یک غول شاسی‌بلند را برای دوستداران این خودروها آماده ساخته است.

اوروس با قیمتی 180 هزار دلاری عرضه می‌شود و یکی از سریع‌ترین خودروهای خانوادگی تاریخ صنایع موتوری به‌حساب می‌آید. در نمایش‌های ارائه شده توسط لامبورگینی، این خودرو درشیب‌های شدید در صحرا نیز باقدرت هر چه تمام به حرکت ادامه می‌دهد و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که لامبورگینی اوروس تنها یک خودروی فانتزی نیست و می‌توان از آن به معنای واقعی کلمه انتظارات بالایی داشت. اوروس قرار است تا در روز چهارم دسامبر آماده عرضه باشد و بسیاری از دوستداران خودرو از همین‌الان منتظر عرضه شدن این محصول هستند.

گزارش‌های منتشر شده (که البته به‌صورت رسمی تائید نشده‌اند) خبر از وجود یک موتور وی 8 4 لیتری بر روی این مدل دارند که می‌تواند توان 650 اسب بخاری را ایجاد کند. به‌این‌ترتیب رقبای این خودرو را می‌توان بنتلی بنتایگای 600 اسب بخاری و جیب گرندچروکی ترک هاوک 697 اسب بخاری دانست.

این خودرو قرار است تا شش گزینه مختلف را به راننده اعطا کند که این مدل‌ها شامل جاده، اسپرت، پیست، جاده خاکی، جاده شنی و جاده‌های برفی هستند. سیستم انتقال همزمان نیرو به هر چهارچرخ موجب شده است که این خودرو در پیش‌نمایش در محیط‌های شنی به‌خوبی عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود برجای بگذارد.

طرح مفهومی اولیه این خودرو، پنج سال پیش در بیژینگ چین رونمایی شد و حال پیش‌نمایش‌های خودروی اصلی نشان می‌دهد که تقریبا شاهد ساخته‌شدن محصولی با همان مشخصات ظاهری هستیم. شایان‌ذکر است که آخرین خودروی لامبورگینی در این رده، مدل LM002 بود که در دهه 80 میلادی و به‌صورت دقیق‌تر در بازه زمانی بین سال‌های 1986 تا 1993 عرضه می‌شد. البته این محصول در تعداد بسیار محدودی ساخته‌شده بود و تنها 328 نمونه از آن از خروجی کارخانه لامبورگینی بیرون آمدند. این مدل قدیمی در زمان خود می‌توانست به سرعتی فراتر از 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

با این وجود اوروس قرار است تا در سال آینده میلادی عرضه شود و دومین خودروی شاسی‌بلند نیرومند موجود در بازار جهانی باشد.

منبع: thisismoney

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا