نگاهی به پنجمین نمایشگاه علم و فناوری ربع رشیدی

در این نمایشگاه که با همکاری و حضور شرکت های دانش بنیان و شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی برگزار می شود، صاحبان نوآوری ها و مخترعان و صاحبان ایده های نوین، فرصت برقراری ارتباط با صنایع و سرمایه گذاران را پیدا کرده و می توانند شرایط معرفی و تولید محصولات خود را فراهم کنند.  

یکی از بخش های مهم و پر بازدید این نمایشگاه که با عنوان زون صنایع خلاق و فرهنگی و زیر نظر سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان برگزار شده، مشتمل بر سی دو غرفه است که در بین آن ها غرفه های صنایع دستی، محصولات فرهنگی، نوآوری های مبتنی بر فناوری در حوزه های فرهنگی و شرکت ها و پژوهشگرانی که عمدتا با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی موفق به ارائه تولیدات و ابتکارات خود هستند، وجود دارد.

در این نمایشگاه که تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد، 21 منطقه ویژه تخصصی و 28 رویداد جانبی پیش بینی شده است. گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه همچنین 1750 طرح مبتنی بر علم و فناوری نیز ارایه شده و تلاش می شود تا ارتباط موثری بین مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی از یکسو و مراکز صنعتی و تجاری از سوی دیگر برقرار شود.   

از جمله بخش  های جانبی آن می توان به نمایشگاه های فناوری نفت، گاز و پتروشیمی؛ فروش محصولات دانش بنیان، فناوری های زیستی، گیاهان دارویی و طب سنتی، نوآوری فناوری انرژی های تجدیدپذیر، صنایع نساجی و پوشاک، فناوری های آب و خاک، مهندسی پزشکی، فناوری های نانو، ارتباطات، الکترونیک و میکرو الکترونیک قطعه سازی خودرو، صنایع غذایی؛ بهداشتی و دارویی و ….. اشاره کرد.

در حاشیه این نمایشگاه جشنواره ها و همایش های متعددی از جمله جشنواره انتخاب بهترین طرح قابلیت اعتماد؛ انتخاب بهترین طرح مرزبانی هوشمند، همایش بحران آب، همایش آینده نگاری فناوری و …. اشاره کرد.

یکی از بخش های مهم و پر بازدید این نمایشگاه با عنوان زون صنایع خلاق و فرهنگی و زیر نظر سازمان جهاد دانشگاهی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان برگزار شده، مشتمل بر سی دو غرفه است که در بین آن ها غرفه های صنایع دستی، محصولات فرهنگی، نوآوری های مبتنی بر فناوری در حوزه های فرهنگی و شرکت ها و پژوهشگرانی که عمدتا با حمایت سازمان جهاد دانشگاهی موفق به ارائه تولیدات و ابتکارات خود هستند، وجود دارد. از جمله مهمترین اهداف این بخش: ترویج و توسعه فرهنگ صنایع خلاق در کشور، حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه، معرفی ظرفیت صنایع خلاق به مردم و مسوولین و همچنین بررسی و احراز صلاحیت شرکت های خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

در این نمایشگاه همچنین بخشی تحت عنوان طرح های تجاری شده در نمایشگاه های قبل وجود دارد که در آن دستاوردهای عملی نمایشگاه های پیشین که در آن طرح های پژوهشگران با استقبال و سرمایه گذاری صنایع رو به رو شده بود، معرفی شده است.

گزارش: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا