بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران

 بیست و چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی مهندسی‌ زیست پزشکی ایران با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و کاربردی در زمینه های مختلف مهندسی زیست پزشکی و در راستای تقویت ارتباط بین محققان، دانشجویان و صنعتگران کشور توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) 1396برگزار می شود.

پردازش سیگنال های حیاتی،پردازش تصاویر پزشکی،مدلسازی سامانه های زیستی، اندازه گیری زیستی،مهندسی بالینی،انفورماتیک زیستی و پزشکی از راه دور از جمله محورهای این کنفرانس هستند.
همچنین بیومکانیک سیالات زیستی ،رباتیک،مهندسی قلبی و تنفسی ، مهندسی عصب و توانبخشی ، بیومکانیک ورزش،مهندسی بیومواد، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ، مهندسی سلولی و مولکولی، نانومواد،مهندسی سامانه های دارویی ، مهندسی زیست شیمی،از دیگر محورهای این کنفرانس به شمار می روند.
محققان برجسته ملی و بین المللی در این کنفرانس سخنرانی خواهند داشت. موضوع مهندسی پزشکی و جایگاه آن در ایران از حدود سال 1360 و با تشکیل گروه مهندسی پزشکی در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران مورد توجه قرار گرفت.
در آذرماه سال 1366 و با برگزاری اولین کنفرانس در حوزه مهندسی پزشکی با عنوان 'بررسی مسائل مهندسی پزشکی در ایران و جهان' در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، معنی و مفهوم این رشته و نقش آن در رفع نیازهای رو به رشد کشور تشریح شد و حرکت به سوی توسعه این رشته در دانشگاههای مختلف کشور شتاب مضاعفی گرفت.
در سالهای بعد دانشگاه های مختلفی میزبان و برگزارکننده این کنفرانس بودند و از زمان بیستمین کنفرانس در دانشگاه تهران عنوان آن به کنفرانس مهندسی زیست پزشکی اصلاح شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا