هدف تقویت فضای سالم گفت و گو در میان دانشجویان است

مهدی کاظمی خالدی، رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به محورهای کاری سازمان دانشجویان در سال گذشته و سال جاری، افق برنامه های این سازمان را بر اساس توسعه کمی و کیفی در فعالیت ها تعریف کرد و گفت: در حوزه تقویت فضای سالم گفت و گو در میان دانشجویان، تلاش گسترده ای جهت گسترش کمی و کیفی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران صورت پذیرفت که با همت واحدهای جهاد دانشگاهی و فعالیت دبیرخانه مسابقات، علاوه بر افزایش تعداد گروه های دانشجویی شرکت کننده ، کیفیت گروه ها و همچنین مشارکت مسئولین مختلف استانی و ملی نیز قابل تقدیر بود .

وی افزود: تعداد تیم های شرکت کننده در دوره پنجم از 170 تیم در سال 1394 به 440 در سال 95 رسید. در مجموع نزدیک به 500 مسابقه مناظره با نزدیک به 200 گزاره مختلف در طول سال 1395 در دانشگاه های مختلف کشور برگزار شد.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به روند فعالیت های این سازمان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال 96 در حوزه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، علاوه بر توجه به کمیت مسابقات به دنبال تعمیق آموزش ها و غنای علمی مسابقات در حوزه های مختلف چون گزاره ها، تولید محتوا و رشد دانشجویان شرکت کننده بوده ایم. همچنین در جهت رشد این فضا و ارتقای آن اجرای مسابقات مناظره به زبان انگلیسی با موضوعات بین المللی جهت آماده سازی دانشجویان برای حضور در رقابت های بین المللی در دستور کار قرار گرفته است  که اسفندماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

کاظمی در ادامه با اشاره به تعداد تیم های شرکت کننده در ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران افزود: در دوره جدید مسابقات مناظره بیش از 500 تیم دانشجویی از سراسر کشور برای حضور در این مسابقات اعلام حضور کردند که پس از پشت سر گذاشتن مرحله استانی و منطقه ای، 12 تیم برتر برای مسابقه مناظره به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران 19، 20 و 21 آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا