اطلاعات دوربین پاناسونیک لومیکس G9 به بیرون درز کرد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،دوربین پاناسونیک لومیکس G9 در این معرفی، تنها نخواهد بود و همراه با آن لنز جدید Leica DG Elmarit 200 mm f/2.8 نیز عرضه می‌شود تا توانایی‌های جادویی این دوربین را به حداکثر برساند.

دوربین Panasonic Lumix G9 به اندازه کافی برای سروصدا کردن در اینترنت فرصت نداشت. اواخر اکتبر بود که اولین خبرها و شایعات درباره این دوربین منتشر شد. نام این دستگاه برای اولین بار در پایگاه داده Wi-Fi Alliance دیده شد که وجود قابلیت‌های بی‌سیم در این دوربین را تایید می‌کرد. ولی اکنون تصویر واضح‌تری از ویژگی‌های آن در اختیار داریم.

بر اساس لیست کوتاهی که از قابلیت‌های دستگاه لو رفته است، دوربین پاناسونیک لومیکس G9 از برخی جنبه‌ها مانند شکل ظاهری با لومیکس GH5 DSLM که اوایل امسال معرفی شد یکسان است. اما G9 در بالای بدنه دستگاه، نمایشگر ثانویه‌ای برای نشان دادن تنظیمات فعلی دوربین دارد. این نمایشگر، مضاف بر LCD قابل چرخش همیشگی دستگاه است که در پشت دوربین قرار داشت.

قابلیت‌های تصویری لومیکس G9 ظاهراً مشابه GH5 است و سنسور ۲۰ مگاپیکسلی MOS دارد. البته موارد جدیدی مانند حالت تصویربرداری ۸۰ مگابایتی و توانایی وصل کردن ۶ تصویر به هم و به وجود آوردن یک تصویر ۱ گیگابایتی هم وجود دارد. علاوه بر این در صورتی که ۴K کافی نباشد، حالت تصویربرداری ۶K هم در اختیار کاربر قرار دارد. ظاهراً G9 قابلیت‌های ویدیویی متفاوت دیگری هم دارد، ولی هنوز مشخص نیست که این قابلیت‌ها خوب هستند یا خیر.

لومیکس G9 همراه با یک لنز Leica DG ELMARIT جدید عرضه می‌شود که مجهز به ۲۰۰ میلی‌متر فاصله کانونی، f/2.8 و تثبیت‌کننده نوری است. هرچند انتظار داریم که هر دو دستگاه روز ۸ نوامبر معرفی شوند، ولی احتمالاً دوربین به موقع به بازار تعطیلات نمی‌رسد، و مدتی بعد از کریسمس عرضه خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا