اندروید ۸.۱ می تواند سایز اپلیکیشن های غیرفعال را پایین بیاورد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در پرچم‌دارهای جدید شاهد حذف مدل‌هایی با ظرفیت حافظه کم هستیم و اصولا این محصولات با مدل‌های ۶۴ گیگابایت به بالا معرفی می‌شوند. البته این موضوع در مورد گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده فرق دارد.

اصولا مدل پایه محصولات پایین‌رده و حتی میان‌رده از حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی برخوردار است. این موضوع باعث می‌شود تا کاربر با کمبود حافظه برای ذخیره اطلاعات مواجه شود. البته برای افزایش میزان ظرفیت حافظه می‌توان از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی استفاده کرد.

گوگل به این موضوع کاملا آگاه است و می‌خواهد تا حد ممکن مشکل کمبود حافظه برای ذخیره اطلاعات را برطرف کند. یکی از اقدامات این شرکت، افزودن قابلیتی به نام Files Go است؛ قابلیتی که برای مدیریت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

به نظر می‌رسد مهندسان گوگل قابلیت جدیدی برای نسخه ۸.۱ اندروید در نظر گرفته‌اند. در این نسخه شاهد قابلیتی هستیم که از حجم اپلیکیشن‌های غیرفعال می‌کاهد. در واقع نحوه کار این اپلیکیشن به این صورت است که اپلیکیشن‌های غیرفعال را شناسایی می‌کند. سپس فایل کش مخصوص به آنها را پاک می‌کند تا فضای کمتری از حافظه اشغال شود.

چنین قابلیتی شاید جالب به نظر برسد، اما مفید واقع شدن آن به زمان زیادی نیاز دارد. در حال حاضر، محصولات کمی در بازار مجهز به اندروید ۸.۰ شده‌اند. با این حساب، برای استفاده از این قابلیت باید نسبت به خرید گوشی‌های هوشمند جدیدتر اقدام کنید.

از طرفی سازندگان گوشی‌های هوشمند باید این قابلیت را با دستگاهشان هماهنگ کنند. البته رخ دادن چنین اتفاقی و انتشار اندروید ۸.۱ برای محصولات مختلف به زمان زیادی نیاز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا