موشک آنتارس آماده شلیک به فضا

شرکت اوربیتال ATK که سه موشک پیشین خود را از منطقه فلوریدای آمریکا روانه آسمان‌ها کرده بود، سرانجام موقعیت شلیک موشک بعدی خود را تغییر داد. به‌این‌ترتیب موشک ویژه این شرکت که آنتارس نام دارد قرار است تا از جزیره والوپ (WALLOP ISLAND) روانه فضا شود. این موشک که امروز زمین را ترک خواهد کرد، از جهات مختلفی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این شرکت به‌حساب می‌آید.

آنتارس قرار است تا یک محموله باری ویژه را به فضا ببرد که در حقیقت یک کپسول حمل بار به نام سیگنوس (Cygnus) است. این کپسول ویژه قرار است تا محموله‌ای به وزن 74 هزار پوند یا 3357 کیلوگرم را با خود به ایستگاه بین‌المللی فضایی انتقال بدهد. به‌این‌ترتیب همکاری این شرکت با ناسا می‌تواند برای پیشرفت‌های علوم فضانوردی در تمامی جهان مفید باشد.

آنتارس بر اساس برنامه‌های اعلام شده در ساعت 7:37 دقیقه به‌وقت محلی به فضا ارسال خواهد شد. با این حساب درست در همین زمانی که شما در حال خواندن این مقاله هستید، مسئولان این شرکت مشغول آماده‌سازی آخرین مراحل شلیک موشک خود به فضا هستند و یا حتی ممکن است آنتارس روانه آسمان‌ها شده باشد.

این موشک در یک شلیک 5 دقیقه‌ای می‌تواند حرکت خود و سیگنوس را به سمت ایستگاه بین‌المللی فضایی آغاز کند. پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که به‌احتمال 95 درصد، شرایط آب و هوایی برای این شلیک مناسب خواهد بود و مشکلی از این نظر به وجود نخواهد آمد. همچنین گفته می‌شود که هوای جزیره والوپ در زمان شلیک شدن آنتارس، زیر صفر درجه خواهد بود

فرانک دیمائورو به‌عنوان نایب‌رییس و مدیر ارشد بخش برنامه‌های پیشرفته اوربیتال ATK درباره این موضوع می‌گوید: «ما از این‌که سیگنوس دوباره با استفاده از موشک‌های آنتارس به فضا ارسال می‌شود هیجان‌زده هستیم. این شلیک قرار است تا از طریق کمپ موشکی ناسا در این جزیره انجام شود و در صورت موفقیت شاهد ارسال دومین کپسول سری سیگنوس توسط اوربیتال ATK خواهیم بود. کپسول نخست که در قالب ماموریت سیگنوس OA-5 به فضا ارسال شده بود نیز در ماه اوت سال 2016 از خدمات موشک‌های آنتارس بهره گرفته بود.

شایان‌ذکر اس که پس از شکست آنتارس در آزمایش‌های سال 2014 و عدم موفقیت در ارسال سیگنوس ORB-3 به فضا، شک و شبهاتی درزمینهٔ توان این شرکت به وجود آمده بود. بااین‌وجود با توجه به موفقیت در شلیک‌های دسامبر 2015 و اوت 2016، اعتماد مجدد به این موشک‌ها به وجود آمده است.

منبع: spacenews

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا