تولید سوخت از زباله های ارگانیک شهری

طی سال ها اخیر و با توجه به مشکلات و محدودیت های مختلف ناشی از استفاده از سوخت های فسیلی ، از قبیل محدودیت منابع نفت و گاز ، تولید آلاینده های جوی و ایجاد آلودگی های زیست محیطی ، رویکرد کلان و سیاست گذاری بسیاری از کشورهای جهان جهت تامین انرژی در حوزه های شهری و صنعتی به سمت استفاده از سوخت های ارگانیک و تجدید پذیر سوق پیدا کرده است .

به همین دلیل به تازگی اعلام شد موسسه ملی پلی تکنیک  National Polytechnic Institute  در کشور مکزیک  که به اختصار IPN نامیده می شود در حال انجام پروژه ای است که طی آن قرار است مواد ارگانیک موجود در زباله ها ی شهری به سوخت ارگانیک تبدیل شوند . بر اساس آمار های رسمی منابع دولتی در کشور مکزیک ، به طور روزانه   هفتصد و هشتاد تن مواد و ضایعات ارگانیک در زباله های شهری شهر مکزیکو سیتی تولید می شود که وجود این منبع رایگان و ارزشمند جهت تولید سوخت ، پژوهشگران مکزیکی را واداشت تا از این ذخیره ارزشمند جهت تولید سوخت ارگانیک در مرکز دی آباستو  Central de Abasto استفاده کرده و این سوخت را به انرژی الکتریکی و گاز تبدیل کنند .

این مرکز نیروگاه سوخت ارگانیک در شرق شهر مکزیکو سیتی قرار داشته و هدف اصلی این پروژه نیز از سوی مسئولان اجرا کننده ان ، کاهش آلودگی هوا ، کاهش هزینه ها و ایجاد منبع مناسب تولید نیروی الکتریکی عنوان شده است . از سوی دیگر باید در نظر داشت که با انجام این پروژه بخش بزرگی از معضل از بین بردن و بازیافت زباله های شهری نیز بر طرف می شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا