آینده بازار رهاسازی دارو با نانوذرات چگونه است؟

اخیرا گزارشی با عنوان Nanotechnology Drug Delivery Market: By Technology (Nanocrystals, Nanoparticles, Others), By Application (Neurology, Oncology, Anti-infective, Others) & By Region-Forecast (2017-2022) منتشر شده که در آن به بررسی بازار رهاسازی دارو با استفاده از فناوری‌ نانو بین سال‌های 2017 تا 2022 پرداخته شده است.
براساس اطلاعات این گزارش، بازار این حوزه به بخش‌های نانوذرات، نانوبلور، لیپوزوم، مایسل و نانولوله کربنی تقسیم‌بندی می‌شود که در میان آن‌ها نانوذرات بیشترین سهم را دارا هستند. پیش‌بینی می‌شود که بازار نانولوله‌های کربنی رشد قابل توجهی را در این بازه زمانی تجربه کند، به طوری‌که بیشترین سهم را در رشد به خود اختصاص دهد.
یکی از مهمترین کاربردها در رهاسازی دارویی با استفاده از فناوری‌ نانو، انتقال دارو درون بدن است. عوامل مختلفی موجب رشد و توسعه این حوزه شده است که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های دولتی و افزایش اطلاع‌رسانی عمومی اشاره کرد که این دو بیشترین سهم را در رشد بازار این حوزه داشته‌اند. علاوه‌بر این تقاضا برای روش‌های جدید رهاسازی دارو موجب رشد بازار این صنعت شده است. انتظار می‌رود که بازار به دلیل تقاضا برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان و دیابت، با رشد قابل توجهی همراه باشد.
از عوامل محدود کننده بازار می‌توان به هزینه بالای تحقیقات و تولید اشاره کرد. در کشورهایی نظیر هند و چین، به کارگیری فناوری‌ نانو برای این حوزه پذیرفته شده است که این موضوع فرصت‌هایی تازه ایجاد کرده است.
آمریکای شمالی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است که دلیل این امر زیرساخت‌های قوی در بخش پزشکی در این کشور است. در رتبه دوم، منطقه آسیا و اقیانوس آرام قرار دارد و اروپا نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. یکی از مهمترین دلیل کسب رتبه دوم توسط منطقه آسیا اقیانوس آرام، رشد سریع جمعیت، مدرن شدن و تقویت زیرساخت‌های پزشکی در کشورهایی نظیر چین و هند است.
در این گزارش کاربردهای مهم این فناوری در بخش‌هایی نظیر سرطان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا