دوربین 77 هزار دلاری برای تصویربرداری 8K

شرکت شارپ برنامه‌های ویژه‌ای برای المپیک 2020 توکیو در سر دارد و یکی از این برنامه‌ها شامل ارائه دوربین‌هایی ویژه برای فیلم‌برداری از این رخداد ورزشی بزرگ است. در این راستا نیز دوربین جدید این شرکت معرفی‌شده است که می‌تواند تصاویر 10 بیت را باکیفیت خارق‌العاده 8K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه برداشت  کرده و آن را بر روی یک حسگر بسیار ویژه 35 میلی‌متری ذخیره کند. به این ترتیب این دوربین می‌تواند با رقبایی مانند محصول  Helium Weapon 8K از شرکت رد رقابت کرده و به یکی از برترین محصولات بازار بدل شود.

 این دوربین با یک حافظه داخلی 2 ترابایتی به مشتریان عرضه می‌شود که این حافظه از نوع بسیاری سریع SSD است. این دوربین که با همکاری با شرکت آسترودیزاین (Astrodesign) طراحی شده است می‌تواند با کمک حافظه یاد شده، مدت زمان 40 دقیقه فیلم‌برداری با بالاترین کیفیت را در خود ذخیره کند.

با توجه به تعبیه شدن پایه لنز بزرگ بر روی این دستگاه می‌توان عدسی‌هایی از شرکت‌هایی مانند زایس، لایکا و غیره را بر روی این محصول استفاده کرد. این دوربین که 8C-B60A نام دارد می‌تواند تصاویر را باکیفیتی بسیار زیبا برداشت کند که بی‌شباهت به فیلم‌های سینمایی نیست. کیفیت رسمی این محصول برابر با 7680 در 4320 پیکسل است که تقریبا مشابه با رفم 33 مگاپیکسل به حسابمی آید. شارپ برای کاهش سایز فایل‌های از سیستم کدک HQX که محصول شرکت گرس ولی (Grass Valley) است استفاده کرده است تا بتواند با ایجاد کمترین بار پردازشی، عملیاتی مانند ذخیره‌سازی، ارسال و ویرایش تصاویر را آسان‌تر سازد.

درحالی‌که شرکت‌های دیگری مانند رد و سونی نیز دوربین‌های 8K خود را معرفی کرده‌اند، همراه شارپ مزیتی ویژه برای کسانی دارد که می‌خواهند برای پخش آنلاین تصاویر اقدام کنند. این دوربین به یک دسته ویژه در بالای بدنه و یک سیستم دید برای بررسی همزمان تصویر ورودی و خروجی مجهز است. همچنین می‌توان با استفاده از یک پد ویژه، آن را بر روی شانه‌ها نیز قرار داد.

قیمت این محصول بسیار بالا است و خریداران باید رقم 77 هزار دلار را برای آن پرداخت کنند ولی با توجه به امکانات پخش آنلاین تصاویر این دوربین می‌توان گفت که بسیاری از مراکز از مسئولان المپیک توکیو می‌توانند از آن استفاده‌ای بهینه داشته باشند. البته شارپ در حل ساخت تلویزیون‌های دارای کیفیت 8K نیز هست و به نظر می‌رسد که درحالی‌که همه به دنبال کیفیت 5K هستند، این شرکت به آینده چشم دوخته است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا