تحولی بزرگ در ساخت مجموعه‌های تلویزیونی

استیون سودربرگ نامی شناخته‌شده برای دوستداران سینما به‌حساب می‌آید ولی در حقیقت امر باید بدانید که او از شرایط هالیوود چندان راضی نیست. سودربرگ معتقد است که هالیوود در طول چند دهه اخیر به‌اندازه کافی در زمینه ساختار و چهارچوب کاری فیلم‌ها پیشرفت نداشته است. درنتیجه این امر نیز او به سراغ ایجاد انقلابی در این زمینه رفته است که می‌تواند آینده رسانه‌های بصری را دستخوش تغییر کند.

ماجرا ازاین‌قرار است که در تابستان 2012، سودربرگ به دنبال ایده‌ای جدید برای تغییر شرایط سینمای جهان می‌گشت و از سوی دیگر در مراسم رونمایی از فیلم جدید خود یعنی مایک جادویی، مدیر سابق استودیوی یونیورسال که کسی سیلور نام دارد، به سراغ سودربرگ رفته و ایده استفاده از تلفن‌های همراه برای ایجاد روشی جدید جهت دیدن سریال‌های تلویزیونی را با او در میان گذاشت.

سودربرگ ابتدا از این ایده خوشش نیامد زیرا آن را بیشتر شبیه به یک بازی کامپیوتری می‌دید ولی چند جلسه صحبت درباره ایده و پخته‌تر کردن آن توسط این دو نفر موجب شد تا سرانجام شاهد ارائه طرح نهایی و ویژه‌ای باشیم که به نام موزاییک به بازار عرضه‌شده است. این نرم‌افزار که در بازار نرم‌افزاری سیستم عالم همراه اپل یعنی iOS قابل‌دسترسی است، به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک روش تعاملی جدید به سراغ استفاده از تلفن همراه جهت دیدن سریال بروند.

موزاییک در حال حاضر مدت‌زمانی بیش از 7 ساعت از سریال را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد ولی تفاوت سریال آن‌ها با سریال‌های تلویزیونی این است که دیگر شاهد یک رویکرد یک‌جانبه نخواهید بود. در پایان هر قسمت از سریال، کاربر می‌تواند انتخاب کند که می‌خواهد ادامه داستان را از دید کدام‌یک از شخصیت‌های اصلی مشاهده کند. به‌این‌ترتیب می‌توان یک سریال را چند بار و از دید افراد مختلف مشاهده کرده و تجربه‌ای کاملا جدید و تعاملی را به دست آورد.

یکی از مشهورترین هنرپیشگانی که در این پروژه مشارکت داشته است، شرون استون است که یکی از نقش‌های اصلی داستان سریال فعلی را ایفا می‌کند. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید یک سریال را مانند یک گراف درهم‌پیچیده تصور کنید که با دنبال کردن هر یک از گره‌های آن، به تعدادی گزینه برای گره بعدی می‌رسید و بدون شک با تغییر مسیر در یک نقطه ممکن است ده‌ها گره جدید را مشاهده کنید که در مسیر قبلی حاضر نبوده‌اند. شایان‌ذکر است که نسخه اندروید این نرم‌افزار نیز به‌زودی به بازار گوگل پلی استور افزوده خواهد شد.

منبع: wired

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا