اپلیکیشن WhatTheFont شبیه Shazam است!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اپلیکیشن WhatTheFont برنامه‌ای شبیه به شازم (Shazam) برای شناسایی فونت‌ها است. این اپ نسخه موبایل، وب‌سایتی است که پیش از این توسط شرکت MyFonts طراحی شده بود.

برنامه مذکور هر فونتی را که در مقابل دوربین گوشی شما قرار بگیرد، شناسایی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا فونت‌ها را مستقیماً از طریق وبسایت MyFonts بخرید یا آن‌ها را روی رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

به گفته سیا چیکرینگ-برچسکی (Seah Chickering-Burchesky)، طراح ارشد تجربه کاربری MyFonts، این برنامه با کمک یادگیری ماشینی می‌تواند ۱۳۰ هزار فونت را شناسایی کند. در نسخه آخر اپلیکیشن WhatTheFont اگر چند فونت در تصویر وجود داشته باشد، برنامه همه آن‌ها را شناسایی می‌کند و علاوه بر این توانایی تشخیص فونت‌های دست‌نویس را هم دارد.

به نظر می‌رسد که عملکرد این برنامه تاکنون بسیار خوب بوده است. در آزمایشی، از صفحه نمایش کامپیوتر یک عکس گرفته و به برنامه داده شد. اپلیکیشن در تصویر به دنبال متن گشته و سپس از کاربر خواست تا کلمه‌ای که به دنبال فونت آن است را انتخاب کند. در نهایت لیستی از فونت‌ها ظاهر شد که فونت مورد نظر نیز بین آن‌ها بود.

اپلیکیشن WhatTheFont

هدف این اپلیکیشن راحت کردن کار طراحان و افرادی که در متون مختلف و سایت‌ها به دنبال فونت‌های خاص می‌گردند، است. قبلاً هم سایت‌هایی مانند Matcherator و WhatFonts قابلیت شناسایی فونت را ارائه می‌دادند، ولی این اولین باری است که ویژگی مذکور به صورت یک اپلیکیشن موبایلی منتشر شده است.

این اپ برای شناسایی فونت‌هایی که در دنیای واقعی وجود دارد، خیلی مفید است. تا این لحظه هم کاربران وب‌سایت ProductHunt استقبال خوبی از WhatTheFont کرده‌اند، اما همچنان باید منتظر ماند و دید که آیا این موفقیت مداوم خواهد بود یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا