تولید منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی برای همراه اول

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر حمیدرضا ریاحی؛ مدیرعامل شرکت تحقیقات الکترونیک فطروسی، در رابطه با محصول این شرکت گفت: این شرکت با سابقه بیش از 36 سال طراحی و تولید در زمینه محصولات الکترونیک قدرت افتخار داشته است که با سرمایه گذاري و صرف زمان مناسب و پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به تولید رکتیفایرهاي مخابراتی با تکنولوژي ارتقاءیافته کاملاً بومی با ظرفیت جریانی 100 آمپر به ازاي هر یونیت شود.
دکتر ریاحی ادامه داد: این محصول علاوه بر اینکه قادر است 12 کیلووات توان را در ارتفاع تنها 2 یونیت و در عمق فقط 26 سانتیمتر ارائه نمایند، با 97 درصد بازده در ردیف پربازده‎ترین رکتیفایرهای امروز دنیا قابل معرفی ‎است. این دستاورد افتخار بزرگ و بسیار با ارزشی براي صنعت قدرت در مخابرات کشور محسوب گردیده و با توجه به بازار بزرگ و همواره درحال گسترش مخابرات در سطح جهان، نه تنها قدم بزرگی در راستاي تامین داخلی آخرین سطح فناوري روز دنیا براي رکتیفایرهاي مخابراتی مصرفی در کشور است، بلکه درصورت حمایت بیشتر و برنامه‎‌ریزي صحیح، قابلیت فوق‎العاده مطلوبی را براي صادرات این محصول به بازارهاي بین‎المللی بویژه کشورهاي منطقه و همسایه فراهم خواهد کرد.
وی افزود: راندمان 97 درصد، عمر مفید بسیار طولانی‎تر و حجم به مراتب کوچکتر در مقایسه با محصولات موجود در این صنعت از جمله مهمترین ویژگی‎هاي اختصاصی این محصول بوده که توجیه اقتصادي و اجرایی انجام این پروژه را به دنبال داشته‎ است.
وی تصریح کرد: افزایش ولتاژMosfet هاي سیستم اصلاح ضریب‎قدرت ورودي موجب افزایش قابل‎توجه ضریب اطمینان دستگاه با توجه به شرایط برق کشور ایران شده است. بازده این دستگاه نسبت به بازده دستگاه‎هاي متعارف موجود به میزان شگفت‎انگیزقابل توجهی بیشتر است. به‎همین جهت صرفه‎جویی مستقیم اقتصادي حاصل از مصرف کمتر برق، حتی با احتساب تعرفه‎هاي پایین فعلی برق براي سازمان‎هاي مصرف‎کننده که همواره ده‎ها هزار عدد از این تجهیزات را درحال بهره‎برداري دارند فوق‎العاده مهم و قابل‎توجه است.
ریاحی با بیان اینکه بزرگترین قلم هزینه‎اي صنعت مخابرات کشور پس از نیروي انسانی مربوط به هزینه برق می‎باشد، گفت: چنین صرفه‎جویی بزرگی اثرات اقتصادي باارزش و غیرمستقیمی را راستاي بهینه‎سازي مصرف انرژي در کشور به‎دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: از آنجایی‎که طول عمر تجهیزات و قطعات الکترونیک نسبت نمایی و معکوس با دماي عملیاتی این قطعات دارد، لذا کاهش بسیار زیاد دماي عملیاتی تجهیزات ناشی از افزایش راندمان خود موجب افزایش عمر دستگاه تا بیش از سه برابر در مقایسه با تجهیزات فعلی مورد استفاده در صنایع مخابراتی کشور است. لذا افزایش طول عمر دستگاه ناشی از کاهش دماي خازن‎ها، فن‎ها و سایر قطعات و تجهیزات داخلی رکتیفایر، به‎خودي خود توجیه بسیار محکم و مستدلی براي استفاده و بهره‎برداری بیشتر از این محصول را فراهم آورده است.
دکتر ریاحی تصریح کرد: بازده بالای این دستگاه به همراه فشردگی حاصل از به کارگیري آخرین فناوري‎هاي سوئیچ نرم موجب دستیابی به حجم بسیار پایین حدود یک‎سوم تجهیزات مشابه مورد استفاده در صنعت مخابرات کشور شده است. این مزیت وقتی بیشتر ارزشمند خواهد بود که به استفاده صدها دستگاه از این تجهیزات در هر مرکز مخابراتی در گوشه و کنار کشور و تفاوت هزاران مترمربع فضاي بسیار خاص و گران‎قیمت تخصیص داده شده براي نصب و بهره‎برداري از این تجهیزات توجه شود.
وی در رابطه با نحوه ارائه تسهیلات از سوی صحا گفت: این تسهیلات کمک شایانی به توسعه کار و سرمایه در گردش شرکت می‌کند.
ریاحی تصریح کرد: اگر سخت‌گیری‌های صحابرای ارائه تسهیلات کمی سهل‌تر شود تا شرکت‌ها بتوانند مبلغ مورد نیاز خود را ظرف مدت کوتاه‌تری دریافت کنند، صحا به هدف خود که همان کمک به تولید صنایع الکترونیک است، نزدیک‌تر می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا