راه‌اندازی سوپرمارکت آنلاین در پیام رسان تلگرام

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،کسری اقبالی در خصوص سوپرمارکت های آنلاین در پیام رسان تلگرام گفت: نرم افزار "نخود مارکت" یک نرم افزار است که در قالب chatbot در تلگرام اجرا می‌شود. با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند با وارد شدن به سیستم، شهر و محله خود را  انتخاب و از بین کالاهای سوپر مارکت‌هایی که در منوهای این نرم افزار وجود دارد، اجناس و مایحتاج خود را انتخاب کرده و سفارش دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: با راه‌اندازی نرم افزار فوق، پس از 20  تا 30 دقیقه، پیک سوپر مارکت کالاهای خریداری شده توسط کاربر را برای وی ارسال کرده و هزینه را در محل دریافت می‌کند.

این دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف یادآور شد: طراحی این طرح از شهریورماه سال 95 به همراه یکی از دانشجویان دانشگاه تهران شروع و سرانجام در اردیبهشت ماه 96 این طرح به اجرا در آمد و اکنون در 5 محله از شهر کرج به شکل محدود و آزمایشی در حال اجراست.

اقبالی در پایان گفت: ایده سوپر مارکت های آنلاین، ایده جدیدی نیست، اما نکته جدید طرح،  استفاده از یک مسنجر و پیام رسان محبوب مثل تلگرام، برای اجرا کردن کدها بوده است. ضمن اینکه این مفهوم، یعنی استفاده از chatbot ها برای بیزینس‌های تخصصی، ایده نسبتا جدیدی است که حتی شرکت های بزرگی مانند paypal هم به دنبال گسترش فعالیت هایشان در این زمینه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا