سرنوشت شرکت سامسونگ به دست 3 مدیر جدید افتاد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،در یک حرکت عجیب، غول تکنولوژی کره جنوبی اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که سه تن از مدیرانش را به نام‌های کیم کی نام، کیم هیون ساک و کوه دونگ جین به منصب مدیرعاملی شرکت ارتقا داده است. آنها در ساختار مدیریتی کنونی سه مدیرعاملی این شرکت، جایگزین رهبران قبلی شدند.

اون اوه هیون معاون شرکت و یون بو کئون و شین جونگ یون مدیران قبلی این شرکت بودند. این سه شخص به عنوان مدیران راس شرکت در بخش‌های فناوری، موبایل، الکترونیک مصرف کننده و قسمت راه‌حل‌های دستگاهی مشغول به کار خواهند شد.

سامسونگ در سالهای اخیر به دنبال فراخوان جمع‌آوری شرم‌آور گوشی‌های گلکسی نوت ۷ و اشباع بازار گوشی‌های هوشمند جهانی با مشکلات پر هزینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد. سامسونگ ساعاتی قبل از اعلام تغییر مدیرانش، گزارشی منتشر کرد که بزرگترین سود عملیاتی این شرکت را منعکس می‌کرد؛ سودی که بخاطر تقاضای بالا برای چیپ های حافظه و دیگر محصولاتش به دست آمده بود.

از آنجایی که سامسونگ از کسب و کار ساخت محصولات جانبی به شدت منتفع می‌شود، بعضی از ناظران بازار می‌گویند سامسونگ در بکار گرفتن تکنولوژی‌های جدید همچون هوش مصنوعی و واقعیت افزوده بسیار کند عمل کرده است. این شرکت همچنین در بحث گوشی‌های با کیفیت و گران‌قیمت با رقیب دیرینه خود، اپل در کشاکش مداوم است. از طرفی با ظهور شرکت‌های چینی سازنده موبایل، فضای رقابت برای سامسونگ چالش‌برانگیزتر شده است.

ون، مدیر عامل اخراجی این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نسل بعدی مدیران طوری انتخاب شده‌اند که نوآوری را شتاب بخشند و به تقاضای دنیای متصل بهم پاسخ دهند. آنها با توجه به تجارب گسترده‌ و تخصص بی‌نظیری که در حوزه‌های مرتبط دارند، لیاقت خود را برای این پست ثابت کرده‌اند».

در پی تغییر مدیران سامسونگ چهره های جدیدی به عموم معرفی شدند. کوه، مدیر بخش موبایل این شرکت، عملیات روزانه زیادی را برای این کسب و کار کره‌ای در دو سال اخیر انجام داده است. وی گوشی گلکسی S7 را راه‌اندازی کرد که کسب و کار ضعیف شده سامسونگ بعد از رسوایی را احیا کرد و در عین حال، بر مسکلات فنی گلکسی نوت ۷ نیز نظارت داشت.

کیم یون ساک، مدیر جدید بخش کسب و کار الکترونیک مشتری از دسامبر ۲۰۱۱ مسئول بخش کسب و کار نمایشگر سامسونگ است. وی کارش در شرکت را در سال ۱۹۹۲ شروع کرد و در طول دهه گذشته کار توسعه خط تولید تلویزیون‌های پرچمدار سامسونگ را از جمله LED TV، UHD TV Curved TV و QLED TV بر عهده داشت. 

کیم کی نام از ژوئن ۲۰۱۴ به عنوان مدیر بخش کسب و کار نیمه هادی سامسونگ مشغول به فعالیت بوده است. او در سال ۱۹۸۱ به این شرکت ملحق شد و نقش کلیدی در توسعه تکنولوژی‌های جدید حافظه‌های DRAM و NAND برای محصولات فلش داشت.

با این حال، وون به همراه وای لی در معاونت بخش الکترونیک سامسونگ کار می‌کرد. وی از ورثه خانواده‌ای است که مالک سامسونگ محسوب می‌شوند. لی که بعد از سکته قلبی پدرش در سال ۲۰۱۴، مدیر کل اپل بوده، پس از محاکمه در دادگاه به اتهام استفاده از قدرت رئیس جمهور پیشین کره جنوبی به منظور افزایش نفوذش در شرکت، به پنج سال زندان محکوم شده است.

وون که ناظر رشد کسب و کار محصولات جانبی سامسونگ بود و اکنون بخش زیادی از درآمد شرکت مرهون این بخش است، اوایل این ماه اعلام کرد که از سمت مدیریت شرکت پس از سه دهه کناره‌گیری می‌کند. تحلیلگران انتظار دارند جایگزین وی به زودی معرفی شود.

خروج یون و شین از سمت‌های مدیر عاملی بسیار عجیب بود. آنها در یک بیانیه مشترک اعلام کردند قصد دارند راه وون را در مدیریت جدید شرکت ادامه دهند. آنان به تازگی گفتند :«ما مطمئن هستیم که افراد جایگزین ما شرکت را در مسیر رشد ثابت نگه خواهند داشت».

یون، در مصاحبه‌ای در ماه گذشته، درباره آینده شرکت از این منظر که مدیر عامل اصلی این شرکت در کما به سر می‌برد و معاون و رهبر موقت آن به پنج سال زندان محکوم شده است، ابراز نگرانی کرد. وی سامسونگ را به یک کشتی‌گیر بدون کاپیتان تشبیه کرد.

یون در خصوص تغییر مدیران سامسونگ اظهار داشت: «هیچکس نمی‌خواهد سوار یک کشتی بدون کاپیتان شود چون این کار خطرناک است. ما اکنون سوار بر چنین کشتی هستیم».

بر اساس اعلام سامسونگ، مدیر مالی این شرکت در آینده نزدیک استعفا می‌دهد؛ شخصی که قرار بود جایگزین وون به عنوان رئیس هیئت مدیره شود.

سخنگوی سامسونگ درباره تغییر مدیران سامسونگ عنوان کرد: «این اولین باری است که نقش‌های مدیر عامل و مدیران بخش‌ها از هم تفکیک می‌شود».

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا