طرح مفهومی انقلابی لامبورگینی

دنیای خلاقیت لامبورگینی بسیار وسیع است، خودروهایی مجهز به ابر خازن‌ها، خودروهایی بدون باتری و غیره موجب شده‌اند که این شرکت هیچ‌گاه به عادی بودن رضایت ندهد. از زمانی که موسس لامبورگینی با انزو فراری وارد یک بحث شده و تصمیم گرفت که خودش خودرو بسازد، لامبورگینی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نوآور جهان بدل شد. حال مدل مفهومی ترزو میلینیو (Terzo Millennio ) عملا تمامی مفاهیمی که این شرکت ایتالیایی بر پایه آن‌ها استوار است را در خود جای داده است.

خودروی ترزو میلینیو در حقیقت به معنی هزاره سوم است و با همکاری مرکز تحقیقاتی ام‌آی‌تی طراحی شده است. این محصول در حقیقت نشان‌دهنده تلاش این غول ایتالیایی برای یافتن جایگاهی نیرومند در دنیای خودروهای الکتریکی است. البته وقتی صحبت از لامبورگینی به میان می‌آید، تنها نوع موتور مهم نیست بلکه همیشه قدرتی شگفت‌آور زیر پای راننده قرار خواهد داشت.

در ابتدا باید بگوییم که این مدل، یک لامبورگینی تمام‌عیار است، طراحی ظاهری این خودرو را نمی‌توان با هیچ برند دیگری اشتباه گرفت و با توجه به همکاری لامبورگینی و ام‌آی‌تی‌ام توان انتظار آخرین فناوری‌های روز جهان در این خودرو را داشت. بزرگ‌ترین قابلیت و ویژگی ترزو میلینیو را می‌توان استفاده از ابر خازن‌ها به‌عنوان انباره انرژی دانست. البته ابر خازن‌ها هنوز برای اجرای عملیاتی آماده نیستند زیرا قیمت آن‌ها بسیار بالا است و هنوز به بهره‌وری مناسب نرسیده‌اند. بااین‌وجود ام‌آی‌تی و لامبورگینی به دنبال ساخت یک نسل از این خازن‌ها هستند که درست مانند باتری‌ها عمل کرده و بتوان خودرو را با آن تأمین توان کرد. این خازن‌ها مانند باتری‌ها دردسرساز نیستند و می‌توان آن‌ها را به‌سرعت شارژ کرده یا انرژی آن‌ها را با سرعت زیاد برداشت کرد.

ایده لامبورگینی این است که هر وقت که راننده بخواهد، شتاب فوق‌العاده‌ای برای خودرو مهیا باشد. این قابلیت در خودروهای غیر الکتریکی لامبورگینی به‌خوبی قابل‌دسترسی است ولی خودروهای برقی به‌سختی می‌توانند به این مزیت دسترسی داشته باشند. هنوز تاریخی برای تولید رسمی این خودرو تعیین نشده است و برای دسترسی به قابلیت‌های ترزو میلینیو باید تا زمان اعلانات بعدی شرکت لامبورگینی منتظر ماند.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا