پرتاب موفقیت آمیز 2 ماهواره با یک موشک در چین

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، پرتاب اولین ماهواره بیدو نشان دهنده ورود سیستم ناوبری ماهواره بیدو به عصر جدید تشکیل شبکه جهانی موقعیت یاب است.دو ماهواره یاد شده 24 امین و 25 امین ماهواره موقعیت یاب بیدو است، چهار ساعت پس از پرتاب، این دو ماهواره وارد مدار معین خود شدند. 

'جانگ شوئه یو' رییس مرکز پرتاب ماهواره 'شی چانگ' موفقیت این پرتاب را اعلام کرد و گفت: با پرتاب موفقیت‌آمیز این دو ماهواره، گام چین در ایجاد شبکه جهانی ماهواره‌ای موقعیت یاب و عرضه خدمات چین به جهان در این راستا تسریع یافته است.
'یانگ چانگ فنگ' طراح کل سیستم ناوبری ماهواره بیدو چین هم گفت: ماهواره پس از پرتاب و ورود به مدار، به آزمایش های مربوط می پردازد و در زمان مناسب ارایه خدمات را شروع خواهد کرد و درجه دقت موقعیت یابی بیدو به 2.5 الی 5 متر می رسد.
توسعه سیستم موقعیت یاب ماهواره بیدو از برنامه های بزرگ چین برای توسعه فناوری فضایی است. این کشور از سال 2009، پروژه پرتاب ماهواره بیدو را به اجرا در آورده و با 8 سال تلاش فناوریهای کلیدی به دست آورده و آزمایش هایی را انجام داده به ویژه آنکه از سال 2015 تا 2016، 5 ماهواره نسل جدید بیدو را با موفقیت پرتاب کرده است.
ماهواره بیدو 3 با تقویت قوه موقعیت ‌یاب، بر اساس استاندارد بین المللی قادر است خدمات متنوعی از جمله امداد رسانی را عرضه کند این در حالی است که در این مدل ماهواره از ساعت اتمی روبیدیوم و هیدروژن و رشته فناوری های جدید استفاده شده که از قابلیت بیشتر و قویتری برخوردار می باشد.
افزون بر این، سیستم بیدو می تواند با سیستم بین المللی موقعیت یابی دیگر از جمله جی پی اس آمریکا، گلوناس روسیه و همچنین گالیله اروپا که در آینده راه‌اندازی خواهد شده، سازگار شود.
طبق برنامه چین، تا سال 2018 میلادی، چین 18 ماهواره دیگر بیدو3 را به فضا پرتاب خواهد کرد که می تواند همه کشورهای مسیر یک کمربند یک جاده را پوشش دهد چین همچنین تا حدود سال 2020 میلادی، پرتاب 30 ماهواره موقعیت یاب بیدو را انجام می دهد و سیستم بیدو از توانایی پوشش سراسر جهان برخوردار خواهد بود.
در حال حاضر چین بعد از آمریکا و روسیه سومین کشور دارنده سیستم ناوبری ماهواره ای خود است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا