رکورد سرعت جاده‌ای جهان شکسته شد

در حالی که شرکت‌هایی مانند بوگاتی و هنسی در حال تلاش برای کسب رکورد سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان هستند، شرکتی که از نظر نام کمتر شناخته شده است توانست تا گوی سبقت را از آن‌ها برباید. خودروی Agera RS که توسط شرکت  Koenigsegg ساخته شده است توانست تا رکوردی جدید در زمینه سرعت در جاده‌ها از خود برجای بگذارد.

این مدل توانست تا با میانگین سرعت 277 مایل در ساعت یا 477 کیلومتر در ساعت، در یک اتوبان عمومی در نوادای آمریکا تردد کند.  همچنین سرعت نهایی ثبت شده توسط این محصول نیز برابر با 458 کیلومتر در ساعت بود. این خودرو با قدرت 1360 اسب بخاری موتور خود توانست تا یک استاندارد جدید برای سرعت جاده‌ای تعریف کند.

Agera RS همچنین توانست تا رکورد سرعت 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت که در اختیار بوگاتی شیرون بود را نیز به خود اختصاص بدهد. ‌این خودروی نیرومند توانست در آزمایش‌های انجام شده به کمک راننده‌ای حرفه‌ای به نام نیکلاس لیلیا (Niklas Lilja) در جاده‌ای 17.7 کیلومتری  به این رکوردها دست پیدا کند. البته رکورد سرعت یاد شده در مسیر سرپایینی ثبت شده بود و در همین جاده و در مسیر برگشت، این خودرو توانست تا به سرعت 436 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

شایان ذکر است که رقیب اصلی این محصول مدل ونوم F5 مدعی است که با موتور 1600 اسب بخاری خود می‌تواند به رکورد سرعت 482 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و رقابت بین این غول‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: newatlas

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا