کیبورد های واقعیت مجازی به زودی از راه می رسند

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،عبارت واقعیت مجازی (Virtual Reality) یا به‌ اختصار VR، پارادوکس دارد. واقعیت مجازی جهانی است که به‌وسیله شبیه‌سازی‌های کامپیوتری خلق می‌شود؛ جهانی که در آن هر چیزی ممکن است. شما در این جهان می‌توانید به هیجان‌انگیزترین سفرها بروید، از گردش در کهکشان تا کاوش درون اتم! جهانی که از آن صحبت می‌کنیم قطعا سه‌بعدی است، اما تفاوت بسیار بزرگی با یک فیلم سه‌بعدی ساده دارد. این تفاوت مهم توجه به کاربر است. در واقع، زمانی که در حال تماشای فیلم سه‌بعدی هستید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تماشای فیلم است! چراکه حرکات شما تاثیری در روند فیلم ندارد، اما در واقعیت مجازی قضیه دقیقا برعکس است؛ یعنی ادامه فیلم یا بازی با کوچک‌ترین حرکت شما تغییر می‌کند و جهان مجازی به حرکات شما پاسخ می‌دهد. دقیقا همین پاسخ باعث می‌شود مغز شما احساس کند در جهانی واقعی قرار دارد؛ بنابراین دلیل این نام‌گذاری جهانی است که در اصل مجازی است، اما به‌ دلیل تعامل با کاربر، واقعی به نظر می‌رسد.

واقعیت مجازی فناوری است که در آن محیطی مجازی جلوی چشمان کاربر قرار می‌گیرد و بر اساس حرکت سر و بدن، کاربر با محیط مجازی تعامل برقرار می کند. به عبارت دیگر هنگامی که یک فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند، جلوی چشمان خود محیطی را مشاهده می کند که براساس تغییر موقعیت بدنش تغییر می کند و ذهن انسان پس از مدتی می پذیرد که در یک محیط واقعی قرار گرفته است.

یک محیط واقعیت مجازی در هدست واقعیت مجازی توسط اپلیکیشن های اختصاصی آن به وجود می آید. برخی از این محیط ها به صورت گرافیک رایانه ای و سه بعدی هستند و برخی دیگر نیز ویدئوها یا تصاویری ۳۶۰ درجه از محیط های واقعی هستند که از قبل فیلمبرداری شده اند. با این قابلیت فناوری واقعیت مجازی می‌توان این امکان را فراهم کرد تا افراد بتوانند از امکانات و مکان شما به خوبی دیدن کنند.

اچ‌تی‌سی و لاجیتک در پرتو همکاری‌های خود موفق به توسعه محصولی به نام BRIDGE SDK شده‌اند که امکان اضافه کردن صفحه‌کلید را به برنامه‌های واقعیت مجازی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری فراهم می‌کند.  با این حساب به لطف این سازوکار جدید، توسعه دهندگان می‌توانند امکان تعامل با صفحه‌کلید را در دنیای واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار دهند.

صفحه کلید Logitech G gaming در کنار HTC Vive Tracker و یک دستگاه جانبی به‌خصوص دیگر که موقعیت صفحه‌کلید را مشخص می‌کند، برای تعامل در فناوری واقعیت مجازی با صفحه‌کلید، مورد نیاز است. از این طریق کاربران صفحه‌کلید و دستان خود را در فضای مجازی مشاهده می‌کنند.

کاملا مشخص است که این تمهیدات جدید، فرآیند تایپ را سریع‌تر از آنچه پیش از این در کنترلر شاهد بودیم فراهم خواهد کرد. از طرف دیگر از آنجایی که کاربران کیبورد واقعیت مجازی در دنیای مجازی قرار می گیرند، توسعه دهندگان قادر هستند کیبورد واقعیت مجازی را به حالت‌های مختلفی به لحاظ رنگ و ظاهر طراحی کنند.

لاجیتک در حال حاضر قرار است حدود ۵۰ کیت توسعه کیبورد واقعیت مجازی را در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی قرار دهد. توسعه‌دهندگان نیز تا ۲۵ آبان ماه زمان دارند تا برای استفاده از این کیت ثبت‌نام کنند.

اگر این پروژه مشترک لاجیتک و اچ‌تی‌سی با موفقیت پیش رود، انتظار می‌رود در آینده شاهد فروش کیت کیبورد واقعیت مجازی به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا