پایان داوری آثار در جشنواره نشان دهخدا

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این آثار که درحوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده‌اند، طی سه مرحله، به وسیلۀ استادان صاحب‌نام هر رشته بررسی و داوری شده‌اند.

در این دوره از جشنواره، ۳۱هزار و ۷۹۵ عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشرشده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تالیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته‌شده برای این جشنواره، در نهایت ۲۳۴ اثر داوری شد.

از این تعداد اثر حوزه‌های علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم قرآنی، اصول و الهیات، اقتصاد و مدیریت، حسابداری، تاریخ، زبان فارسی و فلسفه بیشترین میزان را دارا بودند.

جشنواره دهخدا به منظور بررسی آثار اعضای هئیت‌های علمی دانشگاه‌های سراسر کشور در حوزه علوم انسانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا