ثبت جهان هستی در یک تصویر

جهان هستی و کائنات بسیار وسیع و گسترده است و تقریبا گنجاندن آن در قاب یک تصویر امکان پذیر نبوده و تا حدی غیرممکن است بتوان تصور کرد که چه چیزی ممکن است در میدان دید این تصویر قرار گیرد.

در این تصویر، خورشید و کهکشان راه شیری تقریبا در مرکز قرار داشته و با کهکشان های پیرامونی خود تعقیب می شوند.  بازوی پرسوس (the Perseus arm) از راه شیری،  حلقه کهکشان های مجاور از قبیل آندرومدا Andromeda)، نمای کلی از شبکه کهکشان ها، امواج پس زمینه کیهانی که از انفجار بزرگ باقی مانده و در نهایت حلقه های پلاسما که توسط بیگ بنگ یا انفجار بزرگ ایجاد شده اند نیز به خوبی دیده می شوند.

به تازگی یک موسیقی دان به نام پابلو کارلوس بوداسی (Pablo Carlos Budassi) تلاش کرده است تا با ترکیب وابسته به لگاریتم نقشه های کهکشان ها از آرشیو دانشگاه پرینستون و سازمان فضائی ناسا، تصویری کامل و جامع از تمام جهان ایجاد کند. نتیجه این تلاش، تصویر ارائه شده در این گزارش است که تمامی بخش های کشف شده جهان هستی را در قالب یک صفحه مدور به نمایش می گذارد.

در این تصویر، خورشید و کهکشان راه شیری تقریبا در مرکز قرار داشته و با کهکشان های پیرامونی خود تعقیب می شوند.  بازوی پرسوس (the Perseus arm) از راه شیری،  حلقه کهکشان های مجاور از قبیل آندرومدا Andromeda)، نمای کلی از شبکه کهکشان ها، امواج پس زمینه کیهانی که از انفجار بزرگ باقی مانده و در نهایت حلقه های پلاسما که توسط بیگ بنگ یا انفجار بزرگ ایجاد شده اند نیز همگی در این تصویر دیده می شوند.

پابلو کارلوس بوداسی در رابطه با چگونگی ترسیم این تصویر می گوید: « لگاریتم ها به ما کمک می کند تا عناصر عظیمی را درک کنیم که در این مورد، فاصله های بزرگ بین کهکشان ها هستند. من در این تصویر به جای نشان دادن تمام قسمت های جهان در یک مقیاس خطی، هر قسمت از دایره یک میدان دید را نشان دادم که چندین مرتبه بزرگتر از قبل است. به همین دلیل کل جهان و کائنات قابل مشاهده می تواند در داخل دایره قرار بگیرد.»

وی ایده این تصویر را هنگامی الهام گرفت که برای تولد فرزندش یک بازی hexaflexagons خرید که حجم های مختلف را در سطوح دو بعدی نشان می داد. در این هنگام ایده استفاده از لگاریتم برای ترسیم کهکشان ها و جهان هستی به ذهن وی خطور کرده و در ادامه این هنرمند با کمک تصاویر فضائی و نرم افزار فتوشاپ، تلاش برای ترسیم تصویری کامل از دنیای هستی را آغاز کرد. وی پس از پایان کار، تصویر را به طور رایگان در دسترس عموم مردم قرار داده است.

منبع: independent