موافقت با راه اندازی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی

براساس گزارش دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، تا سال 1395 حدود 41 پارک و بیش از 178 مرکز رشد در کشور احداث شده است.

با عنایت به تمرکز عمده پارک ‏ها و مراکز رشد کشور به فناوری ‏های سخت از یک سو، و وجود پتانسیل ‏ها و نیازهای مبرم کشور به توسعه و تجاری ‏سازی فناوری ‏های نرم و اشتغال‏زایی در این بخش از سوی دیگر، ضرورت ایجاد پارک علوم و فناوری و مراکز رشد در حوزه فناوری ‏های نرم  بیش از گذشته نمایان می شود.

شبکه گسترده علمی مجموعه جهاد دانشگاهی با بیش از 70 واحد، پژوهشگاه، پژوهشکده، پارک علم و فناوری، دانشگاه، مجتمع تحقیقاتی، مرکز رشد، مرکز علمی، گروه پژوهشی و مرکز خدمات تخصصی مستقل به همراه زیرمجموعه‏ های هر یک از آنها، دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده و از سوی دیگر امکان انتقال تجربیات و مربی ‏گری در سطح تخصصی بسیار بالایی را در سراسر کشور فراهم م ی‏نماید، که طبیعتاً توسعه استانی، ملی و فراسازمانی از نتایج مهم این وسعت بی ‏نظیر می‏ باشد.

ویژگی های پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، تنها پارک تخصصی در گستره ملی می باشد. محل استقرار پارک در دانشگاه علم و فرهنگ بوده و مدیریت آن نیز بر عهده این دانشگاه می­باشد.  

با موافقت شورای عالی گسترش فناوری وزارت علوم، دانشگاه علم و فرهنگ تنها دانشگاه در بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی کشور است که دارای پارک تخصصی با حوزه نفوذ ملی است.

این دستاورد، حاصل زحمات 20 ماهه مسئولان و همکاران سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (ستفا)، در کنار تلاش های دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، ریاست دانشگاه علم و فرهنگ، دکتر عزیزالله جعفری، معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر علی حسنی، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، حمایت های دکتر حمیدرضا طیبی، ریاست جهاد دانشگاهی و دکتر محمدرضا پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری این نهاد است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا