آسیب مغزی از شایع‌ترین عواض بیهوشی است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، اتابک نجفی در آستانه برگزاری سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد اظهارداشت: مباحثی همچون مراقبت ویژه و درد، بیهوشی در بیماری‌های مختلف، تازه‌های مانیتوریک همودینامیک و مانیتورینگ تنفسی، مدهای جدید تهویه مکانیکی و روش های جدید احیای قلبی و ریوی از مباحث علمی است که در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردها در این زمینه برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه و مدیریت درد افزود: دستگاه‌های حمایت قلبی، ریوی و کلیوی همچنین مانیتورینگ انعقادی و تجویز خون و فرآورده‌های آن از دیگر مباحث علمی است که در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بیمارانی که به دلیل مشکلات تنفسی، مغزی یا بیماری‌های عفونی شدید نیاز به حمایت تنفسی پیدا می‌کنند، می توان برای آنها روش‌های جدید مانیتورینگ تنفسی و همودینامیک استفاده کرد.
نجفی عنوان کرد: استفاده از مدهای جدید تنفسی و پروتکل‌های درمان تنفسی می‌تواند باعث کاهش مرگ و میر و عوارض ناشی از بیماری‌ها در حیطه مراقبت‌های ویژه شود؛ همچنین استفاده از مانیتورینگ و داروهای جدید بیهوشی باعث کاهش عوارض بیماران حین بیهوشی خواهد شد. 
دبیر علمی سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد افزود: ارزیابی درد و عملکرد مغزی بیماران حین بیهوشی با استفاده از مانیتورینگ‌های جدید باعث می‌شود از تجویز زیاد داروی بیهوشی یا تجویز کم داروی بیهوشی جلوگیری شود. همچنین استفاده از مانیتورینگ تنفسی و همودینامیک مشکلات قلبی، ریوی و مغزی ناشی از کاهش اکسیژن و جریان خون را کمتر خواهد کرد.
وی با بیان این که هزاران نفر روزانه در سراسر کشور توسط 4500 متخصص بیهوشی، بیهوش می شوند، افزود: استفاده از تکنیک‌ها و دستاوردهای نوین در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده و ما تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری سیزدهمین کنگره آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد، این موضوع را مدنظر قرار دهیم.
نجفی گفت: کنگره 15 تا 17 آذرماه سال‌جاری در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با حضور اساتید و صاحبنظران داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.congress.iranesthesia.org مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا