برگزیدگان المپیاد فناوری نانو مورد حمایت قرار میگیرند

 المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو پس از برگزاری 8 دوره، به عنوان رویداد مورد تائید بنیاد ملی نخبگان پذیرفته شد و برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی نانو از دوره ششم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

بنیاد ملی نخبگان در آخرین تاکنون 9 رویداد مهم علمی کشور چون جشنواره بین‌المللی خوارزمی، جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، جشنواره بین‌المللی فارابی را که در حوزه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، در بسته‌ حمایتی خود معرفی کرده است.

برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو علاوه بر دریافت لوح تقدیر، همانند برندگان بخش دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی و طبق شیوه نامه‌ بنیاد ملی نخبگان از امتیاز فعالیت‌های نخبگانی و جوایز نقدی نیز برخوردار خواهند شد. علاوه بر آن برگزیدگان مدال‌های طلا، نقره و برنز مشمول دریافت جوایز نقدی می‌شوند و از منظر امتیاز فعالیت نخبگانی به ترتیب 70، 50 و 20 امتیاز به آنها اعطا خواهد شد.

برگزیدگان می‌توانند در زمان ثبت درخواست خود در سامانه اطلاعاتی بنیاد (به نشانی www.soraya.bmn.ir)، حکم برگزیدگی خود را نیز بارگذاری کنند تا امتیاز آن برای آنها مطابق مقررات تسهیل مورد نظر، اعمال شود.

شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه علوم و فناوری نانو و کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانوفناوری از اهداف المپیاد نانو است.

از شروط بنیاد برای پذیرش این رویداد در نظام ارزیابی نخبگان، برگزاری این رویداد توسط نهادی تخصصی و سابقه و توالی برگزاری آن بوده است.

در این المپیاد از سال 1394 اقدام به راه‌اندازی کانون برگزیدگان باشگاه نانو و تدوین سند چشم‌انداز برای توسعه توانمندی‌های برگزیدگان این المپیاد شد و مطابق اهداف تعیین‌شده اعضای این کانون باید در سال‌های آینده در ردیف محققان و فناوران تراز اول کشور باشند و برای رسیدن به این اهداف نقشه راهی ترسیم شده است.

مرحله اول المپیاد نانو به صورت آزمون تئوری در حوزه‌های تائیدشده برگزار می‌شود و رتبه‌های برتر آن با حضور در یک اردوی دو هفته‌ای، آموزش‌های تخصصی و عملی مشخصی را فرا می‌گیرند.

برگزاری کارگاه‌های عملی سنتز و کاربرد نانومواد در آزمایشگاه، برگزاری دوره شبیه‌سازی در فناوری نانو، برگزاری بازدیدهای تخصصی و عمومی از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان نانو، آموزش‌های شیوه ارایه، گزارش کار و مقاله‌نویسی علمی و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی نهایی از جمله بخش‌های اصلی اردوی مرحله دوم المپیاد بشمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا