تا ابد در برابر آنفولانزا مصون شوید

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، اما واکسن های فعلی آنفولانزا نمی توانند بدن انسان را در برابر تمامی انواع این بیماری موذی و فراگیر حفظ کنند و لذا احتمال ابتلا به این بیماری حتی در صورت تزریق واکسن هم وجود دارد.

محققان دانشگاه نبراسکا – لینکلن برای کمک به حل این مشکل واکسنی جدید تولید کرده اند که یک واکسن چهار کاره است و می تواند تا ابد بدن مردم را در برابر ابتلا به آنفولانزا مصون کند.

واکسن یادشده حاوی ترکیبی از ژن های بسیار قدیمی چهار نوع اصلی بیماری آنفولانزاست. واکسن مذکور با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و موفقیت آن در مقابله با بیماری مذکور به اثبات رسیده است. موش هایی که بعد از تزریق واکسن یادشده در معرض ابتلا به ۹ ویروس مختلف و مرگبار انفولانزا قرار گرفتند همگی سالم مانده و به این بیماری مبتلا نشدند.

جالب اینکه همین موش ها بعد از تزریق واکسن های عادی آنفولانزا بهبود نیافته و مردند. محققان امیدوارند واکسن یادشده اثر مثبت مشابهی بر روی انسان داشته باشد. هر چند پژوهش ها در این مورد هنوز باید ادامه یابد.

در زمستان گذشته تنها در آمریکا حدود ۴۰ میلیون نفر به بیماری آنفولانزا مبتلا شدند و ۹۷۰ هزار نفر از آنها به علت شدت بیماری در بیمارستان بستری شدند. واکسن های فعلی آنفولانزا تنها باعث کاهش ۴.۷۵ درصدی ابتلا به این بیماری در آمریکا شده اند. این واکسن ها همچنین صرفا باعث کاهش ۶.۹ درصدی بستری شدن در بیمارستان گردیدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا