برای لاغری، دوچرخه سواری کنید

آیا دچار اضافه وزن هستید و فرصتی برای ورزش و رفتن به باشگاه ورزشی ندارید؟ پژوهشگران می گویند شما با تردد به وسیله دوچرخه می توانید همان تاثیر ورزش را بر بدن خود گذاشته و لاغر شوید. پژوهش های جدید نشان می دهد تردد فعال و دائمی با دوچرخه می تواند یک روش جایگزین مناسب برای کسانی باشد که امکان ورزش کردن نداشته و قصد مبارزه با اضافه وزن خود را دارند شما می توانید با جایگزین کردن استفاده از دوچرخه در مسیرهای نزدیک و دور شهری، تاثیری مشابه تمرین در باشگاه های ورزشی  را بر بدن خود بگذارید.

نتایج این مطالعات، خبری خوب برای کسانی است که امکان مراجعه به باشگاه های ورزشی را نداشته و به دلیل وجود مشغله هایی مانند کار، رسیدگی به امور فرزندان و … زمانی را برای ورزش در اختیار ندارند.  یافته های این پژوهش نشان می دهد ترکیب دوچرخه سواری و حمل و نقل های روزانه می تواند تاثیری مشابه ورزش بر بدن داشته باشد.

پرفسور بنت استالکنچت (Bente Stallknecht) از اساتید دانشگاه کپنهاگ در کشور دانمارک در رابطه با موضوع فوق اعلام کرد: «نتایج این مطالعات، خبری خوب برای کسانی است که امکان مراجعه به باشگاه های ورزشی را نداشته و به دلیل وجود مشغله هایی مانند کار، رسیدگی به امور فرزندان و … زمانی را برای ورزش در اختیار ندارند.  یافته های این پژوهش نشان می دهد ترکیب دوچرخه سواری و حمل و نقل های روزانه می تواند تاثیری مشابه ورزش بر بدن داشته باشد.»

در این مطالعات اعضای تیم تحقیقاتی اقدام به تقسیم 130 فرد داوطلب به چهار گروه مختلف کردند که این تقسیم بندی کاملا تصادفی انجام شد. یک گروه برای تردد  در مسیرهای روزانه خود از دوچرخه استفاده کردند، دو گروه از گروه های چهارگانه به انجام تمرین های ورزشی متوسط و شدید پرداخته و یک گروه نیز به عنوان گروه شاهد انتخاب شده و هیچ فعالیتی نداشتند. افراد تشکیل دهنده گروه های چهارگانه فوق در رده سنی 20 تا 45 سال قرار داشته و شاخص توده بدنی بین 25 تا 35 kg/m2 داشتند. پس از شش ماه نتایج ثبت شده از شرایط بدنی گروه شاهد با سه گروه دیگر مقایسه شده و مشخص شد افراد گروهی که به طور روزانه تمرینات سخت ورزشی انجام می دادند با کاهش 4 و نیم کیلو چربی رو به رو شده اند و افراد گروهی که ورزش های متوسط داشتند با کاهش 2 کیلو 600 گرمی چربی مواجه شده و گروه دوچرخه سوار کاهش چربی 4 کیلو و 200 گرمی را تجربه کرده بودند.

یوناس سالینگ کوئیست (Jonas Salling Quist) از دیگر اعضای این تیم تحقیقاتی در رابطه با تاثیر استفاده از دوچرخه بر کاهش وزن و سلامت بدن اعلام کرد: «استفاده از دوچرخه برای تردد در مسیرهای شهری و رفتن به محل کار یا تحصیل می تواند نقشی مهم در سوزاندن چربی ها داشته و به طور موثری در برنامه ریزی اوقات فراغت شما دخیل است زیرا در این شرایط شما در حین رفتن و امد ورزش کرده و زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت.»

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از در آخرین شماره مجله بین المللی چاقی (International Journal of Obesity) منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا