گره ای جدید در پرونده اپل و کوالکام

ماجرای شرکت‌های اپل و کوالکام به‌شدت پیچیده شده است. این دو شرکت در ابتدا همکاری بسیار خوبی با هم داشتند و اپل از پردازنده‌های کوالکام بر روی محصولات خود استفاده می‌کرد ولی به‌صورت ناگهانی این دو غول با یکدیگر به مشکل برخورد کردند. این مشکلات به‌صورت مسالمت‌آمیز حل‌نشده و دو شرکت به دادگاه رفتند. حال هرروز شاهد درگیری‌های بیشتر بین این دو غول هستیم و حتی اپل قصد دارد تا دیگر از محصولات کوالکام استفاده نکنند.

حال شرکت کوالکام با پیچیده‌تر کردن این جریان مدعی شده است که اپل با شرکت رقیب آن‌ها یعنی اینتل شریک شده و اطلاعات تراشه‌های این شرکت را به اینتل ارائه می‌کند. شکایت جدید کوالکام حاکی از آن است که اپل اطلاعات محرمانه نرم‌افزارهای کوالکام را با اینتل در میان گذاشته است. کوالکام مدعی است که به اپل دسترسی کامل به اطلاعات و نرم‌افزارهای محرمانه خود داده است تا این شرکت بتواند با کمک سوروس کدهای کوالکام، بهترین سخت‌افزارها را تولید کند.

بااین‌وجود شرکت اپل این اطلاعات را با رقیب آن‌ها یعنی اینتل در میان گذشته است. در یکی از مثال‌هایی که کوالکام بر اساس آن‌ها شکایت خود را مطرح کرده است، یکی از مسئولان اپل از کوالکام درخواست سورس کدهای مرتبط را کرده است و در همان نامه الکترونیکی، یکی از کارمندان اینتل نیز دریافت‌کننده ای‌میل یادشده بوده است.

به‌این‌ترتیب درصورتی‌که این موضوع اثبات شود و دادگاه به نفع کوالکام رای بدهد، اپل با جریمه‌ای بسیار سنگین روبرو خواهد شد. تا به امروز کوالکام ضرر بسیار زیادی را به خاطر درگیری با اپل متحمل شده است ولی مسئولان اپل معتقدند که هیچ اشتباهی انجام نداده‌اند. کوالکام در دادخواست خود اعلام کرده است که این شرکت آسیب‌های بسیاری را به‌واسطه افشای اطلاعات محرمانه دیده است و مقصر این افشای اطلاعات نیز شرکت اپل است.

شایان‌ذکر است که تلاش رسانه‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر از هر یک از سه شرکت کوالکام، اینتل و اپل با عدم پاسخگویی مسئولان این شرکت‌ها همراه بوده است و با این شرایط تنها دادگاه می‌تواند نتیجه نهایی را مشخص کند.

منبع: Cent

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا