تلاش برای توسعه ژئوپارک قشم با حضور نمایندگان ژئوپارک‌های موفق

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،از سوی سازمان زمین شناسی نشست و کارگاه آموزشی بین‌المللی توسعه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در بهمن ماه برگزار خواهد شد و در این رویداد در خصوص اشتراک ‌گذاری تجربیات موفق در زمینه توسعه ژئوپارک‌های جهانی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست و کارگاه آموزشی بین‌المللی‌ توسعه ژئو پارک‌های جهانی یونسکو از 17 تا 19 بهمن ماه جاری در ژئوپارک جهانی قشم برگزار می‌شود.

شناسایی و توسعه پتانسیل جدید ژئو پارک در سطح ملی، ترویج و گسترش مفهوم ژئوپارک در ایران و جهان و همچنین تشویق و هدایت مسئولان محلی به معرفی و ثبت ژئوپارک‌های جدید و همچنین کشورهای همسایه در منطقه مهمترین هدف برگزاری این نشست و کارگاه آموزشی است.

در این رویداد نمایندگانی از کشورهای دارای ژئوپارک‌های جهانی موفق حضور دارند و همچنین نمایندگان و فعالان کشورها اقدام به ثبت ژئو پارک‌های جدید خواهند کرد. علاوه بر آن تبادل ‌نظر و اشتراک ‌گذاری تجربیات موفق در زمینه توسعه ژئوپارک‌های جهانی به عنوان برنامه اصلی این نشست خواهد بود.

 ژئوپارک جهانی قشم پس از دو سال تلاش و پیگیری مسوولان و کارشناسان در اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد و از طرف یونسکو نیز به عنوان محور توسعه ژئوپارکهای منطقه پیشنهاد شده است.

ایران نیز به واسطه آن یکی از 6 کشور صاحب ژئوپارک در قاره آسیا بعد از چین، مالزی، کره، ژاپن و ویتنام و به عنوان یکی از 19 کشور جهان بطور رسمی کاندیدای بهره‌مندی از این امتیاز شده است.

ژئوپارک جهانی قشم به عنوان نخستین ژئوپارک ایران یکی از منحصر به فردترین ژئوپارک‌های جهان است که به واسطه قرار گرفتن در کنار سواحل زیبای خلیج فارس و جنگل دریایی حرا، چندین پدیده بارز زمین شناسی را در خود جای داده و به پارک زمین شناسی ایران تبدیل شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا