زمانی برای ذوب شدن آسفالت جاده‌ها

انگار همین دیروز بود که شرکت‌های خودروسازی برای رسیدن به رکورد سرعت 200 مایل یا 320 کیلومتر بر ساعت رقابت می‌کردند ولی پیشرفت صنایع خودرو به‌اندازه‌ای سریع بوده است که امروزه مرزهای 300 مایل یا 48 کیلومتر بر ساعت نیز پشت سر گذاشته شده‌اند.

در این میان شرکت هنسی با مدل ویژه‌ای به نام هنسی ونوم اف 5 (Hennessey Venom F5) توانسته است در آزمایش‌های جاده‌ای، این سرعت شگفت‌انگیز را به دست بیاورد. این شرکت مدل جدید خود یعنی هنسی ونوم اف 5 را به‌عنوان جانشین هنسی ونوم جی‌تی طراحی کرده است و بدون شک پیشرفتی چشمگیر نسبت به نسل قبلی داشته است.

این خودرو به خاطر طراحی بسیار ویژه خود و استفاده از فیبر کربن توانسته است تا وزنی کمتر از 1361 کیلوگرم داشته باشد. به‌این‌ترتیب این ماشین با موتور 1600 اسب بخاری خود قصد دارد تا سریع‌ترین خودروی تاریخ جهان باشد. توان این موتور شگفت‌آور با کمک یک سیستم کلاچ   جعبه‌دنده 7 دنده‌ای به چرخ‌ها انتقال می‌یابد.

شتاب اولیه این خودرو برابر با 0.33 ثانیه است که برابر با رکورد ثبت‌شده با فورد اسکورت ZX2 مدل سال 1998 است. بااین‌وجود وقتی به فشردن پدال گاز ادامه می‌دهید، جادوی هنسی ونوم اف 5 آغاز خواهد شد. این خودرو می‌تواند در مدت‌زمان تقریبی 10 ثانیه از سرعت 0 به 300 کیلومتر برسد. این سرعت حتی از تعدادی از خودروهای فرمول یک فعلی جهان نیز بهتر است.

سرعت نهایی این محصول نیز بیش از 480 کیلومتر بر ساعت است. برای درک ابهت این سرعت بهتر است بدانید که بوگاتی شیرون افسانه‌ای نتوانسته است تا از مرز 450 کیلومتر بر ساعت عبور کند.  البته باید به یاد داشته باشید که هنسی ونوم اف 5 با امکانات ویژه خود به‌هیچ‌عنوان محصولی ارزان به‌حساب نمی‌آید. این خودرو قرار است تا قیمت 1 میلیون و 600 هزار دلار به فروش برسد و برای حفظ ارزش آن، تنها 24 نسخه از هنسی ونوم اف 5 ساخته خواهد شد.

منبع: cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا