رابطه اپل و کوالکام این روزها تعریفی ندارد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،اپل و کوالکام مرافعه بسیار شدیدی بر سر حق پتنت دارند و به احتمال زیاد از سال آینده این دو شرکت همکاری‌های خود را خاتمه می‌دهند. نزاع این دو شرکت بزرگ، از ماه ژانویه سال جاری به دلیل نقض ۱ میلیارد دلاری پتنت آغاز شد و اپل ادعا می‌کند که کوالکام به برخی تعهدات خود پایبند نبوده است.

از سوی دیگر، کوالکام نیز اپل را به نقض حق پتنت (حق الاختراع) متهم کرده و خواستار محدودیت فروش آیفون شده است. کوالکام معتقد است بدون استفاده از فناوری‌های این شرکت، هیچ‌یک از تلفن‌های هوشمند مدرن از جمله آیفون نمی‌توانست از فناوری‌های سلولی بهره ببرد.

کوالکام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده چیپست است که شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ با آن همکاری‌های گستره‌ای دارند. چیپ‌های این شرکت قلب تپنده تلفن‌های هوشمند نسل جدید محسوب می‌شود و بدون آن‌ها، کاربران قادر نیستند از اینترنت تلفن همراه خود در همه‌جا استفاده کنند.

جالب است بدانید سال گذشته، ۵۹ درصد از مودم‌های تلفن‌های هوشمند، ساخت شرکت کوالکام بوده و در این بین سهم شرکت چینی مدیا تک نیز ۲۳ درصد بوده است. به گفته بسیاری از خبرگزاری‌ها، در صورت قطع این همکاری، اپل با اینتل و یا مدیا تک همکاری خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا