تنهایی غذاخوردن سلامتی مردان را به خطر می اندازد

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا،محققان کره جنوبی در این مطالعه رابطه میان تنهایی و سلامتی را در مردان و زنان مطالعه کردند و متوجه شدند مردانی که تنها غذا می خورند بیشتر از زنان در معرض ابتلا به مشکلات سلامتی قرار دارند.
محققان بیمارستان ایسن دانشگاه دونگوک، در سئول در این مطالعه هفت هزار و 725 بزرگسال را در زمینه دفعات غذا خوردن آنها به تنهایی، بررسی کردند .
شمار افرادی که در سراسر جهان تنها زندگی می کنند، در حال افزایش است و این موضوع می تواند باعث شود که برخی به واسطه احساس تنهایی، در زمان غذا خوردن گزینه های ناسالمی را انتخاب کنند.
نتایج این تحقیق نشان داد خطر ابتلا به چاقی در مردانی که تنها غذا می خوردند، تا 45 درصد افزایش داشت اما این خطر در زنانی که تنها غذا می خوردند، تغییری نکرد.
بر اساس نتایج این مطالعه، زنانی نیز که روزی دو بار یا بیشتر تنها غذا می خوردند 29 درصد بیشتر احتمال داشت که به سندرم سوخت و ساز مبتلا شوند.
مطالعات قبلی نشان داده بودند که تنهایی می تواند احتمال اینکه برخی افراد خوراکی های ناسالم بیشتری را مصرف کنند، افزایش دهد.
به گفته محققان، زمانی که برخی افراد از لحاظ اجتماعی احساس انزوا می کنند، به جای مصرف میوه و سبزیجات به سمت تنقلات رو می آورند؛ این موضوع بر سلامت آنها تاثیر می گذارد و می تواند احتمال ابتلا به فشار خون بالا، کلسترول بالا و یا پری دیابت (دیابت نهان) را افزایش دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا