دسترسی آزمایشی دانشگاه های علوم پزشکی به دو مجموعه نشریات علمی

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،این دسترسی ها پیرو مذاکرات و هماهنگی صورت‌گرفته مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با ناشران الزویر Elsevier و EBSCO فراهم شده است.

دسترسی آزمایشی (Trial) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مجموعه Pathway Studio متعلق به ناشر Elsevier از طریق آدرس http://www.pathwaystudio.com از آبان ماه ۹۶ به مدت سه ماه برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور فراهم شده است.

Pathway Studio یک ابزار بیوانفورماتیک با تکنولوژی خوانش ماشینی (Machine Reading) و داده کاوی (Text Mining) است که به منظور استخراج اطلاعات مرتبط با ساختارهای بیومدیکال نظیر پروتئینها، مولکول های کوچک، بیماری ها، پروسه های درون سلولی، سلول ها، درمان ها از متن مقالات PubMed و میلیون ها مقاله دیگر از بیش از ۱۰ هزار عنوان مجله طراحی شده است.

ابزار Pathway Studio امکان تحلیل اطلاعات مربوط به واکنش های سلولی، فعل و انفعالات پروتئینی و متابولیسمی را با تصویرسازی مکانیسم بیماری ها و پروسه های بیولوژیکی میسر سازد.

این ابزار برای اعضا هیات علمی، پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان گروه های داروسازی، سلولی مولکولی، ژنتیک، بیولوژی، بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک و سایر رشته های مرتبط با فناوری های نوین کاربرد دارد.

همچنین به دنبال مذاکرات مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت با ناشر EBSCO دسترسی آزمایشی (Trial) دانشگاه علوم پزشکی کشور به مجموعه مجلات دندانپزشکی این ناشر از طریق آدرس http://search.ebscohost.com  از آبان ماه ۹۶ به مدت سه ماه فراهم شده است.

ناشر EBSCO ارائه‌ کننده دسترسی به متن کامل مقالات بیش از ۲۹۰ عنوان مجله معتبر در موضوعات دندانپزشکی و علوم وابسته در مجموعه Dentistry & Oral Sciences  Source است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا