دومین کنگره جهانی یوسرن در اوکراین برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،یوسرن سال 2016 با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمی اخلاق محور و بشر دوستانه و پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در دنیا در تمام رشته علمی ایجاد شد.
اجرای پروژه های علمی بین المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است.
ایران در یک دوره سه ساله ریاست شبکه یوسرن را به عهده دارد و می تواند دو دوره متوالی سه ساله مسئولیت این شبکه جهانی را داشته باشد.
دکتر نیما رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پیشرفت در علوم مختلف از محورهای این همایش است که محققان آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه ارائه می کنند.
وی به حضور بیش از 30 محقق ایرانی در این همایش اشاره کرد و گفت: این محققان صاحب نام، مقالات خود را در این رویداد علمی جهانی ارایه می کنند.
به گفته رضایی، این شبکه جهانی سالی یکبار اقدام به برگزاری همایش می کند که پارسال در تهران برگزار شد و امسال چهار دانشگاه اوکراین میزبان این همایش هستند و سال آینده هم در ایتالیا برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به این که برنامه های این شبکه جهانی محدود به کشورهای خارجی نیست، گفت: در ایران هم برنامه هایی اجرا می شود که همایش 'فناوری های نوین در علوم مختلف' از جمله آنها است که امسال در آمل برگزار شده است.
رئیس دومین کنگره جهانی یوسرن اظهار کرد: در این همایش بحث های خوبی مطرح شده که امیدواریم در آینده نزدیک مردم از نتایج این تحقیقات و پژوهش ها بهره مند شوند.
وی به تعداد اعضای شبکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 500 نفر از بیش از 65 کشور عضو یوسرن هستند.
رضایی بیان کرد: بیش از 300 نفر از این افراد، از دانشمندان یک درصد برتر دنیا هستند و 14 نفر هم برنده جایزه نوبل و 'ابل' در رشته های مختلف عضو شبکه جهانی آموزش و پژوهش علمی هستند.
وی با اشاره به این که بیشترین عضو در این شبکه جهانی از حوزه پزشکی هستند، گفت: محققان در 22 رشته علمی به عضویت این شبکه جهانی درآمده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا