معماری‌های چشم‌گیر فناورانه با الهام از آینده

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،آینده‌گرایی(Futurism) یک جنبش هنری و اجتماعی بود که در اوایل قرن بیستم در ایتالیا آغاز شد. تعدادی از پیشگامان معماری، این ایدئولوژی را به کار گرفتند و آن را به یک جنبش طراحی تبدیل کردند که در ساختارهای شهری به رسمیت شناخته شد.

در طول قرن بیستم، آینده‌گرایی به آرامی خود را به عنوان زیبایی شناسی عصر فضایی شناساند. این دوره جدید به نام "آینده‌گرایی مدرن"(Neo-Futurism) در دهه 1960 و 1970 بوجود آمد که توسط "باکمینستر فولر" توسعه داده شد، زیرا تکنولوژی به سرعت در حال پیشبرد چشم اندازهای معماری جدید و دیدنی بود.

همانطور که در قرن بیست و یکم به رقابت می‌پردازیم، با یک دوره جدید در معماری آینده‌گرایانه مواجه شده‌ایم.

پیشرفت‌های باور نکردنی در فناوری‌های مهندسی، این زیبایی شناسی جدید آینده‌گرا را به ساختاری عجیب و غریب تبدیل کرده است که اغلب احساس می‌شود از مجموعه‌های داستان‌های علمی-تخیلی هستند.

ما از "زاها حدید" معمار بزرگ و فقید، تا معماران MAD استودیو، نگاهی به نمونه‌های خیره کننده معماری آینده‌گرا در قرن 21 می‌اندازیم.

معماران MAD یا MAD استودیو یک شرکت طراحی و معماری بزرگ و مشهور واقع در پکن است که در شهرهای لس‌آنجلس، نیویورک و رم دفتر دارد. این شرکت اکنون با مدیریت "ما یانسانگ"، "دنگ کان" و "یوسوکه هایانو" اداره می‌شود.
با نگاه به این گالری از سازه‌های معماری آینده‌گرا، مدرن و هیجان انگیز لذت ببرید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا