برآورد خسارت سالانه اقتصادی تغییرات آب و هوائی

پدیده تغییرات آب و هوائی را می توان بزرگترین و مهمترین چالش پیش روی بشریت در سال های آینده دانست ، موضوعی که حیات و ادامه شرایط زندگی در کره زمین به طور مستقیم به آن وابسته بوده و متاسفانه اصلی ترین عامل ایجاد شدن این پدیده نیز فعالیت های بشر است . پدیده تغییرات آب و هوائی که در طول چند دهه گذشته  افزایش شدیدی داشته است ، در حقیقت پس از آغاز صنعتی شدن جوامع بشری آغاز شده و رفته رفته بر اثر عوامل متعددی همچون تولید آلاینده های جوی ، نابودی منابع طبیعی و جنگل ها و دخالت های انسان در اکو سیستم ، تشدید شده است . از مهمترین تبعات پدیده تغییرات آب و هوائی می توان به افزایش دما که منجر به گرمایش عمومی کره زمین شده است ، تغییر در نوسانات هوائی ، اسیدی شدن آب اقیانوس ها ، تغییر در جریانات دریائی ، ذوب گسترده یخ های قطبی ، خشکسالی و طوفان های شدید اشاره کرد .

این موضوع علاوه بر تبعات زیست محیطی ، بر اقتصاد جهانی نیز تاثیرات مخربی داشته و بر اساس پژوهش های جدید انجام شده توسط دانشمندان استرالیائی ، مشخص شد که تغییرات آب و هوائی به طور سالانه در حدود 6 میلیارد و 200 میلیون دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد می کند . این خسارت شامل کم شدن محصولات کشاورزی بر اثر افزایش دما ، عدم حضور کارکنان در محل کار خود بر اثر مشکلات جوی و تشدید موج های گرما است . نتایج این تحقیقات به طور رسمی در  روز سه شنبه منتشر شد .

این مطالعات که به سرپرستی کریستین زاندر Kerstin Zander از دانشگاه چارلز داروین Charles Darwin University انجام شده است بر پایه  بررسی ها و بازدید های میدانی در سراسر این کشور و در فاصله زمانی ماه های مارچ تا اکتبر سال گذشته میلادی ( اسفند تا مهر ماه خورشیدی )  انجام شده و بر این اساس در طول سال گذشته و به دلیل تغییرات آب و هوائی  ، هر فرد استرالیائی در طول سال رقمی برابر با 655 دلار متضرر شده است .

در تصویر ارائه شده در این خبر یخچال قطبی توتن Totten که یکی از بزرگترین یخچال های طبیعی دنیا محسوب می شود ، دیده شده و بر اساس مطالعات انجام شده ، روند ذوب این یخچال به دلیل افزایش عمومی دمای آب دریاها طی سال های گذشته  روندی شتابناک گرفته است . این تصویر در 26 ژانویه سال جاری میلادی از این یخچال گرفته شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا