مزیت طرح توسعه الگوی مشاغل خانگی استفاده از بستر IT است

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با بیان اینکه ما همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم از بستر IT به بهترین شکل در ایجاد اشتغال استفاده کنیم، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های درگیر در موضوع اشتغال خانگی یک رمز واحد خواهند داشت که تمام دست اندرکاران می‌توانند با این رمز به مراحل کار رصد داشته باشند و اگر پیشنهادی هم دارند نیز ما در اختیار آن‌ها خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر محمدصادق بیجندی در آیین رونمایی از طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: موضوع اشتغال و مشاغل خانگی در یک فرآیند در کنار هم قرار گرفته است. خراسان رضوی هم خوشبختانه به برکت وجود امام رضا(ع) و مدیران ارزشمند رشد قابل توجهی در حوزه اشتغال داشته است.
وی ادامه داد: ما در این کار یک نهاد تسهیل‌گر هستیم و به هیچ‌ عنوان قصد ورود به حوزه اجرا را نداریم. جهاد دانشگاهی در این تفاهم‌نامه یک نهاد تسهیل‌گر است که قصد دارد مداخلات توسعه‌ای انجام دهد.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی افزود: ما در این فرآیند از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی به بهترین شکل استفاده کردیم. یکی از موضوعاتی که در این طرح به شدت مدنظر ما بوده، استفاده از تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است.
دکتر بیجندی با اشاره به اینکه یکی از نگاه‌های ما در موضوع اشتغال خانگی نگاه به حوزه دانش‌آموختگان است، عنوان کرد: امیدواریم در بخش‌های مختلف از این طرح بهره ببریم. یکی از نکات دیگری که این طرح را متمایز می‌کند، استفاده از بستر IT است.
وی با بیان اینکه ما همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم از بستر IT به بهترین شکل در ایجاد اشتغال استفاده کنیم، تصریح کرد: همچنین تمام دستگاه‌های درگیر در موضوع اشتغال خانگی یک رمز خواهند داشت که تمام دست اندرکاران می‌توانند با این رمز به مراحل کار رصد داشته باشند و اگر پیشنهادی هم دارند نیز ما در اختیار آن‌ها خواهیم بود.
معاون جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: تیم طراحی شده مبتنی بر یک سیستم تعاملی فعالیت دارد و استاندار خراسان رضوی به عنوان یکی از مدیران ارشد این حوزه در استان دسترسی کامل به تمام فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی خواهد داشت.
دکتر بیجندی تاکید کرد: بخش خصوصی به شدت در این کار در محور توجه ما قرار دارد و معتقدیم بخش خصوصی به خوبی می‌تواند برای اتصال به بازار به ما کمک کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون با بیش از 40 برند کارآفرین و افراد صاحب نظر در تهران نشست‌هایی در این خصوص برگزار شده است، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک پس از نهادینه شدن و امضای تفاهم‌نامه‌ها بتوانیم برندهای خوبی را وارد حوزه اشتغال خانگی کنیم.
رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی گفت: همچنین در حوزه فرهنگی نیز با برخی شرکت‌ها صحبت کرده ایم و در حال حاضر مشغول ساخت کلیپ‌های آموزشی و ترویج استفاده از محصولات خانگی هستیم. در اسرع وقت این تبلیغات در شبکه سراسری و صدا و سیما به نمایش گذاشته می‌شود.
دکتر بیجندی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم دیگر ظرفیت‌های استانی است، اظهار کرد: ما در این طرح به شدت به دانش‌آموختگان دانشگاهی و دانشجویان بومی نیاز داریم و امید داریم که بخشی از این ظرفیت را بتوانیم در حوزه صنایع خلاق فرهنگی، بازی‌های یارانه‌ای، نرم‌افزا نویسی و کد نویسی بکار بندیم.
 
وی تصریح کرد: ضمن اینکه ما معتقدیم بیشتر دانش‌آموختگان ما در حوزه اشتغال به بازار، بازاریابی و مارکتینگ و… به ما می‌توانند کمک کنند، برای این فرآیند بسترهای علمی کاملا فراهم شده است. همچنین کارگروه علمی نیز برای این منظور تشکیل داده‌ایم که در آن بسیاری از مباحث می تواند مورد تجدید نظر و بازنگری قرار گیرد.
در ادامه، رییس مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی این نهاد را واحدی جهت تسهیل امور برای فعالیت هایی مانند ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.
دکتر جواد سخدری اظهار کرد: در این طرح سه مولفه کلیدی را مدنظر قرار دادیم که یکی از آن‌ها توسعه فرصت‌های کسب و کار خانگی از طریق ایجاد فرصت‌های جدید است که می‌توانیم در این حوزه داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد که در 4 شهرستان 4 مرکز خلاقیت و شکوفایی را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: 4 شهرستان این طرح شامل شهرهای کاشمر، نیشابور، مشهد و تربت جام خواهد بود. در این چند شهرستان مرکزی را ایجاد خواهیم کرد که فرصت‌های جدید کسب و کار خانگی شناسایی شود.
رییس مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی عنوان کرد: مولفه دیگری که در این طرح مدنظر ما قرار گرفته، توسعه توانمندی عاملین یعنی کسانی که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند، است و از طریق توسعه سرمایه انسانی، دانش و مشاوره‌ای که به آن‌ها اختصاص خواهیم داد، این شرایط را برای آن‌ها در این طرح فراهم خواهیم ساخت.
سخدری با بیان اینکه همچنین سومین مولفه تسهیل محیط کسب و کار در جهت آسان‌سازی و بهره‌بردای از این فرصت‌ها توسط عاملین خواهد بود، تصریح کرد: توسعه بازار فرصتی است که تلاش خواهیم کرد که حداقل برای دو برند بنام در استان خراسان رضوی در حوزه کسب و کارهای خانگی مزیت ایجاد کنیم.
وی افزود: در واقع شناسنامه‌دار کردن این تولیدات کسب و کار خانگی یکی از مسایلی است که در برندسازی امری مهم است.
رییس مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین یک شورای راهبردی در استان تشکیل خواهیم داد که سازمان‌های متولی در آن حضور پیدا خواهند کرد و دبیرخانه اجرایی آن نیز در جهاد دانشگاهی استان است که ساماندهی این فرآیند را بر عهده خواهد گرفت.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا