اسکار برای واقعیت مجازی

تجربه واقعیت مجازی تنها به بازی‌های کامپیوتری و ویدیو کلیپ‌های هیجان‌انگیز و ساده خلاصه نمی‌شود بلکه برخی از تولیدکنندگان از این سیستم برای روایت یک داستان منسجم و ویژه استفاده می‌کنند. نمونه جالبی از این موضوع نیز نمایشگاه واقعیت مجازی ویژه‌ای است که توسط کارگردان مشهور و بزرگ سینما یعنی آلخاندرو ایناریتو ساخته‌شده است. او نمایشگاهی را طراحی کرده است که در بسیاری از موزه‌های مشهور جهان به کار گرفته خواهد شد و در آن می‌توان زندگی و شرایط زندگی مهاجران و آوارگان جنگی را مشاهده کرد.

حال او توانسته است تا برای انجام این کار خود، نخستین جایزه اسکار در زمینه واقعیت مجازی را دریافت کند. این جایزه به احترام روش و تجربه‌ای نیرومند و الهام‌بخش در روایت داستانی به او ارائه‌شده است. این سیستم می‌تواند بخش کوچکی از زندگی مهاجران را برای مردم به نمایش بگذارد و به افراد عادی اجازه بدهد تا زندگی مهاجران را برای چند لحظه درک کنند.

جان بیلی به‌عنوان رییس مرکز آکادمی اسکار یا AMPAS دراین‌باره می‌گوید: «هنر چندرسانه‌ای و تجربه سینمایی ایناریتو، یک ماجراجویی عمیق فیزیکی و احساسی در دنیای مهاجرانی است که در روشنایی سپیده‌دم از صحراهای جنوب غرب آمریکا عبور می‌کنند.»

به‌این‌ترتیب با توجه به این‌که هنوز رده‌ای مشخص برای واقعیت مجازی در آکادمی اسکار وجود ندارد، ایناریتو مجسمه یادبود ویژه دریافت خواهد کرد. جالب است بدانید که آخرین باری که چنین جایزه‌ای در مراسم اسکار به کسی اهداشده بود به دهه نود میلادی بازمی‌گردد. در آن زمان بود که سازندگان داستان اسباب‌بازی 1 توانستند تا جایزه ویژه‌ای دریافت کنند که در آینده به جایزه بزرگ‌ترین پویانمایی سال بدل شد. به‌این‌ترتیب به‌احتمال فراوان فعالیت ایناریتو می‌تواند در آینده به ساخت یک رده جدید در جوایز اسکار منتهی شود.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا