نخستین سیاستمدار از توییتر اخراج شد

شبکه‌های اجتماعی با بحران بزرگی در زمینه گفتارهای نفرت پراکن و توهین‌آمیز روبرو هستند و در این میان با انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور آمریکا (که خود او یکی از سردمداران این نوع سخن گفتن است) شرایط بدتر نیز شده است. در این میان قوانین جدیدی در بیشتر شبکه‌های اجتماعی تصویب شده است که موجب می‌شود تا با کاربرانی که ازاین‌دست رفتارها را از خود بروز می‌دهند، برخورد جدی صورت بگیرد.

در این میان نخستین کسی که به علت رفتارهای نادرست خود از یک شبکه اجتماعی اخراج شد، یکی از دستیاران سابق دونالد ترامپ است. این فرد که راجر استون نام دارد به‌تازگی در توییتر گفته‌هایی ناشایست را خطاب به کارمندان سی‌ان‌ان نوشت و به‌واسطه همین رفتار نیز توییتر حساب کاربری او را مسدود کرده و او را از این شبکه اجتماعی اخراج کرد.

هنگامی‌که سی‌ان‌ان نخستین اخبار در زمینه تحقیقات برای کشف دست داشتن روس‌ها در انتخابات آمریکا را منتشر کرد، او در توییت خود کارمندان این شبکه خبری را تهدید کرده و نسبت به آن‌ها توهین‌آمیز برخورد کرد. او در توییت خود یکی از کارمندان سی‌ان‌ان به نام دان لمون را با نام خطاب کرده و گفت: «باید با او برخورد شود و او را تحقیر و مسخره کرده و تنبیه کرد» دیگر توییت او خطاب به کارمند دیگری به نام جک تپر بود که در آن راجر استون گفته بود که این فرد باید به‌شدت مجازات شود.

به‌این‌ترتیب توییتر تشخیص داد که این رفتار، ترویج خشونت است و نباید اجازه داد تا شاهد تکرار آن در این شبکه اجتماعی باشیم. سپس اخراج این فرد به‌صورت رسمی انجام شد. تلاش برای توضیحات بیشتر از توییتر نیز با پاسخی ساده روبرو بود: این فرد با تخطی از قوانین عضویت در توییتر، اجازه ادامه حضور در این شبکه را ندارد.

چنین رویکردی می‌تواند موجب شود تا ترویج خشونت در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت کاهش پیدا کند. در این میان این نوع برخورد می‌تواند موجب تلنگری برای کاربرنماهایی هم‌وطنمان باشد تا رفتارهایی مانند حمله به صفحات داوران و بازیکنان فوتبال و هنرپیشگان را متوقف سازند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا