توسعه گردشگری سلامت کشور از دغدغه های وزارت بهداشت است

دومین نشست گردشگری سلامت و پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور دکتر عسگری- مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- مدیران و کارشناسان حوزه سلامت این وزارتخانه، دکتر هاشمی- معاون گردشگری سلامت هلال احمر- پرچکانی –مدیرعامل موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ-  و مدیران و کارشناسان موسسه توسعه پایدار گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ در محل دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

در این نشست، دکتر عسگری- مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده در موسسه توسعه پایدار گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ به اهمیت این حوزه در سیاستگزاری های وزارت بهداشت پرداخت.

وی گفت: بررسی علمی و آماری بازارگردشگری پزشکی، مناطق فرستنده و پذیرنده گردشگری پزشکی، اهمیت محصولات و خدمات، محرک های تقاضای گردشگری پزشکی، مؤلفه های تصمیم گیری و نهایتاً نوع خدمات ارائه شده در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است که لازم است دست اندرکاران  اجرایی به آن توجه نمایند.

دکترعسگری به گردهمایی دست اندرکاران حوزه گردشگری سلامت و پزشکی در 16 آبان ماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف بررسی و تبادل نظر درحوزه گردشگری سلامت و پزشکی بین فعالین این بخش برگزار می شود و نشان از اهمیت بخش گردشگری سلامت برای وزارت بهداشت دارد.

وی همچنین به دست اندرکاران موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ یادآور شد که با مجوزهای لازم و رعایت استانداردهای معین در مسیر مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حرکت نمایند و به کشور خدمت کنند.

دکتر هاشمی- معاون گردشگری سلامت هلال احمر- نیز در این نشست به برخی مشکلات در حوزه ویزای درمانی و هزینه های رقابتی کشورهای رقیب در این حوزه و اهمیت مدیریت آن ها برای توسعه این حوزه پرداخت و یادآور شد: مجموعه های دانشگاهی با توجه به تخصص و دغدغه های موجود می توانند بازوی اجرایی قابل اعتماد وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشند که در صورت پشتیبانی و هدایت صحیح نتایج خوبی عاید کشور خواهد شد.

پروانه پرچکانی- مدیرعامل موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ- گفت: بر اساس آمار سال 2016 درآمد بازار گردشگری  پزشکی 439 میلیارد دلار بوده و گفته می شود که هر سال 11 میلیون نفر برای دریافت خدمات درمانی به کشورهای دیگر سفر می کنند و بر اساس آمار منتشرهپیش بینی می شود؛رشد این بازار روند صعودی خود را ادامه داده و سالانه 25% رشد داشته باشدکه نشان از اهمیت اقتصادی و اشتغال زایی این حوزه دارد.

وی گفت: با توجه به اهمیت اشتغال در کشور و ارائه خدمات مناسب به گردشگران خارجی و توان دانشگاه علم و فرهنگ در حوزه گردشگری، این موسسه با رویکرد کارآفرینی واشتغال زایی و داشتن دغدغه هایی در حوزه سوء استفاده نابجای سودجویان، به مخاطره افتادن خوشنامی پزشکان ایرانی و نگرانی از بین رفتن مزیت رقابتی کشور، به سهم خود در حوزه ارائه خدمات سلامت و تسهیگری تخصصی ورود کرده است.  

وی افزود: موسسه توسعه پایدار گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، با هدف مشارکت فعال در این حوزه به ارائه خدمات تخصصی گردشگری سلامت از طریق جذب دانش آموختگان متعهد و متخصص دانشگاهی در حوزه گردشگری، کارورزان و خبرگان مهارتی پرداخته است و با ایجاد شبکه راهنمایان تخصصی گردشگری سلامت، شبکه مترجمین، شبکه مراکز درمانی داخلی، شبکه اقامتگاه ها، شبکه ارائه خدمات ویزایی و گردشگری و شبکه های بازاریابی خارجی و ایجاد دپارتمان های پنجگانه زیرساخت های لازم را برای آغاز فعالیت اجرایی خود را آماده نموده است.

پرچکانی درخصوص فعالیت های اجرایی این موسسه، به در درسترس بودن سامانه سلامت 5 زبانه(فارسی، انگلیسی، عربی، کردی، ترکی استانبولی) در 5 حوزه "ناباروری"، "چشم پزشکی"، "سلول درمانی" و پوست"، "دندانپزشکی" و "اسپا و آبگرم" اشاره کرد و به اهمیت خلاقیت موجود درحوزه ویدئومارکتینگ سلامت و پزشکی ایران در سامانه سلامت این موسسه پرداخت و بخشی از شبکه های شکل گرفته را تشریح نمود.

بیتا ایرانی – مدیر اجرایی گردشگری سلامت موسسه توسعه پایدار گردشگری علم و فرهنگ- نیز بخشی از فرآیندهای اجرایی و فعالیت های انجام شده در این حوزه را یادآور شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا