شورلت از کامارو COPO 2018، تعریف جدید قدرت

خودروهای شرکت‌های عادی حاضر در بازار در نوع خود یکی تفسیری معین دارند و کاربران می‌دانند که انتظار خرید یک ابر خودرو را ندارند ولی در طول چند سال اخیر شرکت‌های مختلفی به سراغ کم کردن فاصله بازار ابر خودروها و خودروهای عادی رفته‌اند. یکی از این شرکت‌های بزرگ، شورلت است که سابقه چنین کاری را در دهه‌های پیشین نیز داشته است. این بار این شرکت برعکس مسیر عادی عمل کرده است و یکی از محصولات خیابانی خود را به یک مدل مسابقه‌ای تبدیل کرده است.

محصول جدید شرکت شورلت یعنی کامارو COPO مدل سال 2018 را می‌توان یک غول تمام‌عیار به‌حساب آورد. این خودرو در حقیقت می‌تواند حتی به‌عنوان یک خودرو برای مسابقات درگ مورداستفاده قرار بگیرد زیرا موتور این محصول بسیار نیرومند است. جالب است بدانید که ساخت چنین خودروهایی تنها مختص شرکت‌های شورلت و دوج است.

در روز چهارشنبه شاهد رونمایی شورلت از کامارو COPO 2018 رونمایی کرده است و قرار است تا این وسیله برای رقابت در مسابقات ملی Hot Rod Association در آمریکا به کار گرفته شود. این مدل در حقیقت یک نمونه نیرومندتر از مدل کامارو است و در سه مدل مختلف از موتور عرضه می‌شود.

یکی از این موتورها مدل 7 لیتری V8 است و مدل دوم 5.7 لیتری بوده و بازهم از نوع V8 طراحی شده است. سومین مدل نیز که ضعیف‌ترین موتور در میان سه محصول به‌حساب می‌آید، یک موتور V8 با حجم 5 لیتر است. همه محصولات یادشده سوپر شارژ شده‌اند و می‌توانند در طول 8 ثانیه به سراغت 256 کیلومتر در ساعت برسد. البته چنین امری موجب شده است تا این خودرو مجوز حرکت در خیابان‌ها را نداشته باشد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا