اتومبیل های خودران سطح ۳ شرکت BMW تا سال 2021 به خیابان ها می آید

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،سازندگان خودرو ممکن است در مورد ساخت خودروهای مستقل و خودران نگاه جدی و عمیقی به نقشه های محصولات خود داشته باشند. طی جلسه ای که اخیرا در محوطه پژوهشی دانشگاه Mountain View برگزار شده است، سازندگان BMW در مورد نحوه برنامه ریزی سطح ۳ اتومبیل های خودران به بحث و گفتگو پرداختند که در این سطح راننده باید همچنان تمرکز خود را به هدایت خودرو معطوف کند؛ به عبارت دیگر در اتومبیل هایی در این سطح نمی توان به صورت کاملا مستقل در مسیر پیش رو حرکت کرد. از طرفی، در اتومبیل های خودران سطح ۴ و ۵ امکان رانندگی بدون نیاز به توجه راننده فراهم شده و اتومبیل می توانند به صورت خودکار در جاده حرکت کنند.

در جلسه‌ای که برگزار شد دکتر کلاوس بوتنر، مدیر گروه اتومبیل های خودران BMW توضیح داد که چرا وسایل نقلیه سطح ۳ خیلی سریع روانه خیابان نشدند و همچنین در مورد شرکای اینتل، موبایل آی و دلفی که نقش کلیدی در تحقق این رویا دارند، توضیحاتی ارائه داد.

مدیر بخش اتومبیل های خودران BMW اظهار داشت: با توجه به تجربیات گذشته این شرکت هدفش ایجاد وسایل نقلیه ای است که بتواند هنگام گیرافتادن در ترافیک سرعت خود را کاهش دهد و سپس بعد از کاهش ترافیک مجددا فعال شود. بنابراین با خودرو سطح ۳ راننده قادر خواهد بود ترافیک را از صفر تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت کنترل کند، بدون آنکه توجه زیادی به آن داشته باشد. این همان ایده شگفت انگیزی است که کمپانی BMW قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ با ماشین های خودرانش ارائه دهد.

شرکت BMW اعلام کرده است، قبل از اینکه خودروها وارد خیابان شوند، باید آزمایشات بسیاری روی آن ها انجام شود. برای انجام این آزمایش‌ها سازندگان دو نمونه اولیه سری ۷ ساختند که یکی از آن ها سطح ۳ است. شرکت از ۳ دوربین در پشت آینه جلوی خودرو با فاصله کانونی متنوع مانند سایر تجهیزات استاندارد استفاده کرده و سنسورهای LiDAR (یکی در ماشین سطح ۳ و ۳ سنسور در خودرو سطح ۴ و ۵ ) در سپر اتومبیل قرار داده است. صندوق عقب این ماشین مانند خودروهای دیگر کمپانی با رایانه و سایر تجهیزات پر شده است.

کمپانی BMW همچنین در مورد اهمیت مشارکت خود با اینتل و موبایل آی سخن می گوید. Intel و Mobileye هر دو دارای تجربه فراوان در زمینه هوش مصنوعی هستند و اینتل سال هاست که بر روی تکنولوژی ماشین های بدون راننده تحقیق می کند. در نهایت، این کمپانی ها به کمک یکدیگر می خواهند صنعت ماشین های خودران را به جلو برانند تا رانندگان بتوانند بدون نگاه کردن و بدون نیاز به هوشیاری دائم در خودروی خود نشسته و رانندگی کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا