وزیربهداشت:با کمتر از 30 درصد اعتباراولیه می توانیم مسیر طرح سلامت را ادامه دهیم

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز پنج شنبه در بیست و نهمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و نخستین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودکان در سخنانی با بیان اینکه، گزارش ها تنها بخشی از تلاش های حوزه بهداشت و درمان است، افزود: کارها در وزارت بهداشت یک سویه نیست و در حوزه بهداشت و همچنین آموزش اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است که ثمرات آن سال ها بعد مشخص خواهد شد.
وی راه اندازی و تجهیز 5 هزار خانه و مرکز بهداشت در طول چهار سال گذشته، نظام ارجاع سلامت برای حداقل 28 میلیون نفر و همچنین ایجاد 60 میلیون پرونده الکترونیک سلامت را بعنوان بخشی از اقدامات حوزه بهداشت و سلامت کشور برشمرد و گفت: در زمینه آموزش نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته که ممکن است کمترین اثر آن در شهر تهران باشد.
دکتر هاشمی با بیان اینکه، حتی به تعداد انگشتان یک دست نیز بعد از انقلاب بیمارستان در تهران ساخته نشده و هر آنچه وجود دارد متعلق به 70 یا 80 سال گذشته است، گفت: اخیرا در خصوص مقاوم سازی بیمارستان ها از بنده تعیین تکلیف کردند که پاسخ دادم بعنوان مثال بیمارستان امام خمینی (ره) دیگر ارزش مقاوم سازی ندارد و بایستی جایگزین شود.
وی همچنین با اشاره به اضافه شدن 7 هزار تخت کودکان درطب کودکان در طول چهار سال گذشته و بیش از سه مرکز پیوند معز و استخوان که در برخی استان ها نیز در شرف راه اندازی است، افزود: 20 در صد از طرح فارع التحصیلان از سال آینده کاهش خواهد یافت و امیدوارم تا پایان دولت دوازدهم درصدی از دوره طرح را برای فارع التحصیلان در برخی رشته ها کاهش یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تاکید براینکه شرایط موجود با ایده آل ها و آنچه که مطلوب است فاصله وجود دارد و با چالش هایی مواجه هستیم، تصریح کرد: اگر خیلی پوشیده بخواهم بگویم و گلایه تفسیر نشود، با گذشت چهار سال نسبت به آنچه که از نظر اعتبارات برای طرح سلامت تصویب شده و با وجود نرخ تورم که بیش از 10 درصد بوده است، ما با همان اعتبار سال 92 و حتی 30 درصد کمتر از آن براحتی قادر به ادامه راه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه، یکی از ویژگی های مدیر لایق توانایی در گفتن 'نه' بخصوص هنگامی که دخل و خرج با یکدیگر تناسب ندارد است، گفت: هنگامی بحث به هزینه سلامت که می رسد برخی قهرشان می آید.
بیست و نهمین همایش بین المللی بیماری های کودکان به همراه پانزدهمین همایش بین المللی پرستاری در طب کودکان، اولین همایش بین المللی بهداشت، سلامت و تکامل کودکان و نخستین همایش بین المللی بیماری سیستیک فیبروزیس از 4 تا 7 آبان ماه در سالن همایش های مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا