بازگشت نخبگان ایرانی به وطن

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،مجتبی زارعی در حاشیه چهارمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران گفت: با همکاری و حمایت دانشگاه شهید بهشتی و استخدام این نخبگان، امکان بازگشت آنان به کشور فراهم شده است.
وی افزود: ما توانسته ایم روند فرار مغز‌ها را معکوس کنیم.
رئیس چهارمین همایش بین المللی نقشه برداری مغز ایران همچنین گفت: در این همایش 10 سخنران از دانشگاه‌های آمریکا، دانمارک، آلمان و انگلیس دعوت شده اند که دو نفر از آنان نخبگان ایرانی هستند.
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش آشنایی دانشجویان با محققان و آخرین دستاورد‌های روز جهان است به گونه‌ای که زمینه‌های انتقال فناوری‌های نوین به کشور و استفاده صحیح از آن‌ها در ایران فراهم شود.
زارعی اضافه کرد: ما نخبگان ایرانی خارج از کشور را شناسایی کرده ایم و زمینه‌های بازگشت، حمایت، استخدام و استفاده از توانایی آن‌ها در دانشگاه شهید بهشتی را فراهم می‌کنیم.
رئیس پژوهشکده علوم و فناوری‌های پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: چهارمین همایش نقشه برداری مغز با تلاش گروهی بخش‌های مختلف دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
وی افزود: پژوهشکده علوم و فناری‌های پزشکی، پژوهشکده علوم شناختی، دانشکده برق و دانشگاه روانشناسی برای برگزاری این همایش همکاری کرده اند.
این همایش سه روزه تا جمعه (5 آبان) با حضور علاقمندان، اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط علوم اعصاب، پزشکی، هوش مصنوعی..برپاست. همچنین نمایشگاهی از محصولات شرکت های تولیدکننده دستگاه های تصویربرداری نیز جنب این همایش برگزار شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا