ایده‌ای ارزشمند است که تبدیل به محصول شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،محمدصادق بیجندی شامگاه گذشته در اختتامیه جشنواره ایده‌های قرآنی اظهار کرد: ایده‌ها زمانی ارزش دارند که تبدیل به محصول شوند و مردم در زندگی به راحتی از آن استفاده کنند. وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از تمام ایده‌ها حتی آن‌هایی که تأیید نشده‌اند حمایت می‌کند اما اعتقاد داریم ایده‌ای مورد حمایت قرار گیرد که اثر آن را در زندگی مردم ببینیم. اپلیکیشن های متعددی وجود دارد اما چند اپلیکیشن در سطح ملی می‌توانیم نام ببریم که در حوزه علوم دینی در زندگی مردم جای گرفته است؟ ایده پردازان باید در حوزه دینی ورود کنند و نوآوری و هم‌افزایی داشته باشند.
معاون رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه قرآنی، افزود: جهاد به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های انقلاب و ستون انقلاب است. جهاد دانشگاهی یکی از اولین سازمان‌های کشور است که در سال ۱۳۶۸ اولین نرم افزار قرآنی به نام "تنزیل" را در اصفهان رونمایی کرد.
بیجندی با بیان اینکه پژوهشگران جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۷۴ مقام معظم رهبری در یک ملاقات خصوصی از جهادگران واحد دانشگاه صنعتی اصفهان تقدیر کردند، گفت: کسی فکر نمی‌کرد که این فضا چنین خدمتی به حوزه دین کند، همکاران ایثارگر در جهاد دانشگاهی این کار را انجام داده‌اند و در حال حاضر اولین و بی‌نظیرترین خبرگزاری قرآنی کشور، ایکنا به ۱۵ زبان زنده دنیا در مجموعه جهاد دانشگاهی مشغول به فعالیت است.
رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به ایجاد مرکز رشد فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: معتقدیم که مباحث دینی و قرآنی باید در زندگی مردم نمود پیدا کند و یاد بگیریم که تمام ابزار و افکار باید برگرفته از احکام الهی باشد.
وی با اشاره به ارائه ۴۶۷ طرح در این همایش گفت: این عدد خوبی است، اما باید ۴ میلیون ایده بیاید. این یک پیام دارد که مراقب باشیم زیرا داریم از مفاهیم قرآنی و منویات رسول الله فاصله می‌گیریم و به جای آن غربی‌ها برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند. چرا فرزندان ما بسیاری از فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌های خارجی را بهتر از افراد برجسته کشورمان می‌شناسند؟ زیرا باور نداریم که در حوزه فرهنگی می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم.
بیجندی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ، موازی کاری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بسیاری از خدمات گوگل برای اثرگذاری در حوزه‌های مختلف، رایگان است. کدام سیستم در کشور ما می‌تواند ادعا کند که برای این منظور برنامه دارد و یا افق ۱۴۰۰ را دیده است؟ اما معتقدیم که می‌توانیم و باز هم می‌توانیم در این حوزه گام برداریم.
وی ادامه داد: کشور ما پیچ‌وخم زیادی را طی کرده است، اما در حوزه فرهنگی و دینی و قرآنی باید نهادها و سازمان‌های زیادی ورود کنند. این حوزه باید به روز باشد و ای کاش وحدت حوزه و دانشگاه شکل می‌گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا