فرزندان بیل گیتس و استیو جابز بر خلاف پدرانشان با تکنولوژی قهر هستند!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،روانشناسان بر این باورند که ابزارهای هوشمند مانند گوشی یا تبلت تاثیرات خطرناکی روی مغز نوجوانان دارند.

تحقیقات نشان می دهد هشتمین خطری که ۲۸ درصد افسردگی دانش آموزان و کودکان را افزایش می دهد، استفاده بی رویه از رسانه های اجتماعی و ابزارهای هوشمند است. به گفته محققان، کودکانی که حداقل ۳ ساعت در روز از تلفن استفاده می کنند، در معرض خطر خودکشی بیشتری قرار دارند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که میزان خودکشی نوجوانان در آمریکا بسیار افزایش پیدا کرده است و گوشی های هوشمند را باید نیروی محرکه آن دانست.

اما شاید برایتان جالب باشد بدانید در دنیا مدرن امروزی که همه با وسایل تکنولوژی خو گرفته اند، دو چهره برتر تکنولوژی یعنی بیل گیتس و استیو جابز به ندرت اجازه می دهند که فرزندانشان از ابزارهای هوشمندی که خود خالق آن ها بوده اند، استفاده کنند. فرزندان بیل گیتس و استیو جابز برخلاف داشتن پدرانی سرشناس در حوزه تکنولوژی و ارتباطات از تکنولوژی کمتر در زندگی‌شان استفاده می‌کنند.

سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که مدیران و چهره های فن آوری و تکنولوژی چه چیزی در مورد محصولات خود می دانند که مصرف کنندگان آن ها از آن بی‌اطلاع هستند؟ شاید بهترین پاسخی که به این سوال می توان داد این است که بر اساس شواهد رو به رشد، فن آوری دیجیتال قدرت اعتیاد آور بالایی دارد.

چهره های برتر تکنولوژی به کرات گفته‌اند که برخلاف تصور رایج مبنی بر اینکه خانه های ما پر از ابزارهای هوشمند تکنولوژیک است، واقعا اینطور نیست و سعی می کنیم استفاده از این ابزارها را در محیط خانه محدود کنیم.

بیل گیتس، مدیر عامل اسبق مایکروسافت می گوید: «هنگامی که دخترم در سن پایین به یک بازی ویدیویی وابستگی شدید پیدا کرد، به این نتیجه رسیدم که نباید تا رسیدن به سن قانونی تلفن همراه در اختیارش بگذارم؛ در حالی که امروز میانگین سن استفاده از گوشی های هوشمند در بین بچه ها ۱۰ سالگی است».

استیو جابز مدیر عامل اپل هم در مصاحبه های خود پاسخی مشابه بیل گیتس داده بود. در سال ۲۰۱۰ اولین تبلت های این شرکت به بازار آمد. در همان روزها جابز در مصاحبه با یکی از روزنامه ها گفت: «فرزندان من از این وسیله استفاده نمی کنند. ما میزان استفاده از فناوری را در خانه برای فرزندانمان محدود کرده ایم».

جابز سه فرزند دارد و در شرح حال زندگی خانوادگی‌اش گفته است که فرزندانش هر شب دور یک میز بزرگ همراه خانواده شام می خوردند و درباره کتاب های مختلف، تاریخ و موضوعات جالب و متنوع بحث می‌کردند. در این حین هیچ کدام از فرزندانش از جیبش آی پد یا تبلت در نمی آورد و به هیچ عنوان به نظر نمی رسید که هیچ کدام از ‌آن ها  به این وسایل اعتیاد داشته باشند.

بر اساس تحقیقات، والدین ثروتمند منطقه سیلیکون ولی که بیشتر زمان خود را صرف سرمایه گذاری روی این ابزارهای هوشمند می کنند، در مقایسه با پدر و مادرهای دیگر اعتیاد به گوشی های هوشمند، تبلت و کامپیوتر را در بین فرزندانشان از بین برده اند. فرزندان بیل گیتس و استیو جابز هم از آن دسته افرادی هستند که  از تکنولوژی کمتری در زندگی خود استفاده کرده‌اند و همچنان موفق بوده‌اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا