هپاتیت B و اچ آی وی با داروهای داخلی قابل کنترل است

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،دکتر حیدر شرفی اظهار کرد: قرار است تا سال 1410 هپاتیت های ویروسی از کشور حذف شوند و همه در قبال این تعهد مسئول هستیم.
وی اظهار کرد: یکی از گروه های هدف جهت حذف این بیماری ها کودکان کار می باشند که امید است براساس نتایج این طرح و مطالعات دیگر دستگاه های ذیربط اقدام به برنامه ریزی لازم جهت حذف این بیماری ها در کودکان کار کنند.
به گفته شرفی، کودکان کار در معرض خطر ابتلا به هپاتیت های ویروسی و HIV هستند. مطالعات انجام شده در کشور نشان دهنده شیوع بیشتر این بیماری ها در کودکان کار نسبت به جامعه می باشد. جامعه باید نسبت به این موضوع حساس باشد و همه ارکان جامعه جهت حل این مشکل باید در قالب یک برنامه مشترک ملی اقدام کنند.
وی اظهار کرد: برنامه واکسیناسیون نوزادان در ایران از ابتدای دهه 70 صورت گرفته ولی بسیاری از کودکان کار به دلایل مختلف از جمله پوشش ناکافی واکسیناسیون و همچنین عدم واکسیناسیون نوزادان اتباع خارجی، واکسینه نشده اند و در معرض خطر ابتلا به بیماری هپاتیت بی هستند.
دبیر شبکه هپاتیت کشور افزود: 450 کودک کار در قالب یک طرح، مورد واکسیناسیون هپاتیت بی قرار می گیرند و این به عنوان مدلی می تواند توسط وزارت بهداشت برای واکسیناسیون این عزیزان در نظر گرفته شود.
شرفی افزود: در این طرح از تست های تشخیص سریع برای اولین بار برای غربالگری هپاتیت های ویروسی و HIV در کودکان کار استفاده می شود. این روش های تشخیص سریع در کمتر از 20 دقیقه در محل و با قابلیت تشخیصی مناسب می تواند بیماری را تشخیص اولیه دهد و از این نظر می تواند بسیار پرکاربرد برای غربالگری گروه های دور از دسترس باشد.
دبیر شبکه هپاتیت ایران با اشاره به اینکه 450 کودک کار از نظر هپاتیت های ویروسی و HIV بررسی و علیه هپاتیت بی واکسینه می شوند، افزود: این طرح با مشارکت شبکه هپاتیت ایران، مرکز بیماری های وزارت بهداشت، شرکت بهستان دارو و انجمن حامیان کودکان کار و ‌خیابان در دو تاریخ 3 و 4 آبان ماه در دو مرکز خدمات رسانی به کودکان کار در استان های البرز و تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا