محققان دانشگاه امیرکبیر رستوران رباتی می سازند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،دکتر حیدر علی طالبی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه و دبیر همایش پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک که از امروز در دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار کرد، خاطر نشان کرد: هدف اصلی این کنفرانس این است که پژوهشگران دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.

وی با بیان اینکه مقالاتی به این کنفرانس اعطا شده است، گفت: از دانشگاههای مطرح کشور ۲۰۰مقاله دریافت شده که۱۱۰ مقاله پذیرفته شده؛ از این تعداد۵۰ مقاله در قالب سخنرانی و ۶۰ مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.

وی با بیان اینکه این کنفرانس فرصتی را برای مبتکران حوزه رباتیک فراهم می آورد تا خودشان را نشان دهند، اظهار داشت: همچنین ۵۰ طرح فناورانه در حوزه رباتیک دریافت کردیم که از این تعداد ۲۹ طرح به کنفرانس و نمایشگاه خلاقیتی که در حاشیه نمایشگاه در حال برگزاری است معرفی شدند.

به گفته طالبی، قرار است مسابقه ای بین این طرح های فناورانه برگزار و به برترین ها جوایزی اعطا شود. هم اکنون داوری ها شروع شده و در اختتامیه برندگان مشخص می شوند.

طالبی با بیان اینکه تیم دانش اموزی هم در این نمایشگاه حضور دارد، عنوان کرد: هدف ما این است که دست مبتکران در حوزه رباتیک را در دست صنعتگران بگذاریم؛  زیرا سرمایه  گذاران و صنعت گران هم در این کنفرانس حضور دارند.

وی با بیان اینکه محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد هستند رستوران رباتیکی راه اندازی کنند، گفت: این رستوران به زودی اجرایی می شود. رستوران رباتیکی شامل ربات خوش آمد گو، سفارش گیر و تحویل دهنده است که تا کنون ربات خوش آمد گو ساخته شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا