واکسن جدید آبله قناری در موسسه رازی تولید می‌شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر سیدرضا ابراهیمی با اشاره به واکسن‌های طیوری که در موسسه رازی و شعبه‌های مرند، شیراز و مشهد تولید می‌شود، اظهار کرد: واکسن‌های نیوکاسل سویه‌های B1، لاسوتا، مقاوم به گرما، کلون، واکسن‌های آبله طیور، لارنگو تراکئیت، گامبورو، واکسن دوگانه زنده B1 برونشیت و واکسن دوگانه زنده لاسوتا برونشیت از جمله واکسن‌های زنده‌ای هستند که در موسسه رازی تولید می‌شوند.
وی همچنین به تولید واکسن کشته نیوکاسل، واکسن کشته آنفلوانزا، واکسن دوگانه کشته نیوکاسل آنفلوانزا و پاستورلوز نیز به‌عنوان دیگر فرآورده‌های کشته طیور در این موسسه اشاره‌ کرد.
مدیر تولید فرآورده‌های بیولوژیک طیور موسسه رازی در ادامه با اشاره به واکسن‌های جدید طیور که هم‌اکنون در مرحله اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد، گفت: بر همین اساس پروانه تولید واکسن آبله قناری از سوی سازمان دامپزشکی برای موسسه رازی صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از واکسن‌های دیگری که در موسسه رازی تولید شده و برای تولید انبوه در انتظار پاسخ سازمان دامپزشکی کشور است،  عبارتند از واکسن سه گانه کشته نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو و نیز واکسن برونشیت B/793 که نمونه دیگری از واکسن برونشیت محسوب می‌شود و موارد مصرف زیادی دارد.
دکتر ابراهیمی خاطرنشان کرد: واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما نیز از واکسن‌های جدیدی است که از 2 سال اخیر به سبد محصولات موسسه رازی افزوده شده و اکنون در سراسر کشور در حال مصرف است که از موفقیت بسیار خوبی برخوردار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: واکسن جدید دوگانه لاسوتا و برونشیت، کلون و گامبورو نیز از جمله واکسن‌های جدید محسوب می‌شوند که از سال‌های اخیر در موسسه رازی تولید شده ‌اند و مورد مصرف صنعت طیور قرار می‌گیرند.
مدیر تولید فرآورده‌های بیولوژیک طیور موسسه رازی گفت: تولید این واکسن‌ها در موسسه رازی توانسته از خروج مقدار بسیار زیاد و قابل توجهی ارز از کشور در راستای اقتصاد مقاومتی جلوگیری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا